Gå til innhold

Nikon Coolpix 2000 eller Olympus Camedia C-220 ?


Anbefalte innlegg

Skal handle meg et kamera til rundt 2500-3000kr ( inkl. lader/ekstra sett batterier, veske, ekstra minnekort ( 128MB ).. og har funnet ut at det er to alternativer ( se emne )..

 

Noen forlag?

 

_________________

Wibla

________________

Pentium 3 700MHz

Gainward GF4 MX440

Nokia 445Xi 21"

72GB Disk

40x LG CD-RW

SB Live!

Terratec Cinergy 400 TV-Card

 

[ Denne Melding var redigert av: Wibla på 2002-11-19 20:09 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også planer om å skaffe meg digtialkamera. Kravene jeg ønsker er: 2.0 megapiksel og 3.0 x optisk zoom, til rundt 2000-2500-,kr. Ønsker å få mest mulig igjen for pengene og står mellom:

Olympus Camedia C - 220 Zoom

(best i test: www.dinside.no)

(anbefalt av www.digitalkamera.no)

Kodak EasyShare CX4230

(anbefalt av www.digitalkamera.no)

Nikon Coolpix 2000

Hewlett Packard Photosmart 620

 

Jeg ønsker råd fra folk som har litt peiling eller erfaring med noen av de ovennevnte digitalkameraene.

 

Håper noen kan gi oss svar! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På oppfordring forteller jeg nok en gang at jeg er fornøyd med min Olympus C-220Z. Mye for penga, med 2,1 Mpix, 3 x optisk zoom, og oppladbare batterier og lader inkl i prisen (bør ikke koste stort over 2200). Lyssterk zoomlinse av god kvalitet, bra autofokus, meget bra automatisk hvitbalanse, meget bra LCD-skjerm (for denne prisklassen), bra batterilevetid. Kan vise bilder direkte på TV. Trenger ikke drivere i Win2000/XP, støtter USB Mass Storage Device Std. Bruker SM-kort, som er billige (men på vei ut). Bruker standard AA-batterier, noe du vil sette pris på når du er på ferie i Indre Langtvekkistan og ikke har batterilader i nærheten (alle selger AA). Eneste ulempe må være at det tar lang tid å lade blitzen når denne er helt utladet (tatt bilde i mørkt rom på lang avstand).

 

Har ikke erfaring med de andre alternativene, men sender pinnen over til andre......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...