Gå til innhold

The chipboard dream


Anbefalte innlegg

Hardware-update!

 

Ja, nå skal jeg endelig bytte ut gamle-PC-en som hadde AMD XP 2000+-prosessor og mye annet snæks. :)

 

PC-en er delvis brukt, delvis ny. Kjøpte hovedkort, prosessor, ram og strømforsyning av Jesper @ Pessimisten her på forumet. Dessuten har jeg kjøpt et Radeon X1950 Pro på PCutstyr.no. Bestilte forrige tirsdag, men det virker som om det har satt seg fast i Sarpsborg av alle steder. Startet i Fredrikstad og skal ned til det blide Sørland. Posten er rar av og til :s

 

Uansett: Her er listen over ny hardware:

Har jobbet en del med kassa, men har ikke tid til en lengre oppdatering i kveld ... :(

 

Dette er kanskje ikke så mye å kommentere, men om det skulle være noe, klikk her.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En rar og rotete oppdatering

 

Har jobbet mye med diverse ting i det siste og det er liksom ikke så store resultatene, men her er noe jeg har gjort:

  • Fikset lysa i beina.
  • Ryddet i en del kabelrot.
  • Pusset på et hull i viftestyring-greia, slik at hjulet gikk lettere rundt. De andre gikk helt smooth fra før av.
  • Lagt pakningslist der PSU ligger for å hindre bråk og slikt.
  • Montert en kald katode under som har sound controll. Litt skuffende lite lys :( Får se hva jeg gjør med det senere.
  • Lakkert HK-brettet.
  • Lakkert de tre platene som skal dekke over hullene i 5,25"-åpningen foran.
  • Tror det var alt, men jeg har sikkert glemt noe.

Her er noen utvalgte bilder. Har dessverre ikke fått med bilder av alt.

 

img7227dn6.jpg

Slik skal harddiskene henge i racket mitt. Det har fått seg litt mer lakk etter at dette bildet er blitt tatt.

 

img7252mp4.jpg

Du skal ikke se helt bort i fra at jeg kommer til å lage noe annet senere. ER ikke helt fornøyd med dette. Får se hvordan det funker ...

 

img7204dm4.jpg

Slik så den ut først.

 

img7209yr0.jpg

Etter litt lakkering ...

 

img7214vu8.jpg

Montert ...

 

img7229tp0.jpg

Nå skjønner dere kanskje hvorfor jeg ikke kan lodde DVD-rommen selv? Det der er omtrent et strykejern :p

 

img7247rq5.jpg

Som sagt tidligere, ønsker jeg å ha muligheten for å slå av og på alt av lys (bortsett fra LED-en i viftene og i viftestyringen. Derfor må jeg jo ha bryter, og for å sleppe å gå inn i kabienttet for å dra av kabler, laget jeg en bryter. Den måtte være lett tilgjengelig, og samtidig ikke være synlig. Derfor kom den under kabinettet på vindussiden rett bak fremre fot. Der er bryteren til kabinettføttene samt bryteren til de to innvendige katodene. Den siste katoden under har egen bryter i en PCi-slot. Det største boret jeg har er på 10 mm. Hullet til den største bryteren var på omtrent nitten mm. Et problem? Neida! Borret så bra jeg kunne fire tette hull med et 6 mm bor. Ble ikke helt vellykket da boret skle inn i eksisterende hull, men det hjalp litt. Deretter tok jeg rasp i drillen. Dette hjalp litt, men ikke nok. Til slutt brukte jeg forsenkerne, som hadde en omtrent perfekt diameter. Det tok sin tid, men det gikk etter hvert. Dette ble btw mye tekst til et bilde! :O

 

ENDRET: Hullet ble for all del ikke seende slik ut! Ble rundt og fint som om det skulle vært borret med vanlig bor.

 

img7208da9.jpg

Her er dekslene som skal dekke 5,25"-hullet og DVD-rommen. Tre i tallet :)

 

img7234me5.jpg

Etter at skjermkortet hadde vært stuck i Sarpsborg, av alle plasser, i omtrent en halv uke, fikk posten fart på seg og fikk sendt det til meg :D Både pakken og kortet så utrolig bra ut :)

 

Nå skal jeg om ti minutter stikke bort til en fyr som igjen skal lodde DVD-rommen min. Den ene lednignen hadde plutselig dotte ut :blush:

 

Jeg fortjener spank for tidenes mest rotete update!

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det lenge siden sist! Det er lite tid til modding for tiden, men i går fikk jeg tid til å kutte ut plexiplata til sidedøra. Her er noen bilder av resultatet. På alle bildene er den blå, gjennomsiktige plastfolien fremdeles på. Det er fordi jeg kanskje skal bearbeide plexien litt mer, og da vil jeg ikke ha unødvendige riper og slikt på den. Senere skal jeg også ha på sotningsfilm, men de har vært utsolgt på den nærmeste biltemabutikken LENGE nå (snakker måneder). Håper bare de får den inn igjen snart.

 

På bildene kan dere også se at jeg har festet dekslene foran 5 1/4-dekslene. Bare å spørre for flere bilder. Nok OT, her er bilder :p

 

77493569ct4.jpg

 

33451091ao6.jpg

 

31318991vn4.jpg

Litt rotete inni der enda, ja :p

 

Setter veldig pris på kommentarer i kommentartråden min :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten LCD og plexiupdate.

 

Her er noen bilder av kabinettet. Er ikke helt fornøyd med filmen jeg la på plexiglasset, så jeg vurdere å kjøpe mer og prøve på nytt. De tomme hullene på toppen skal det være plexiglass i foreløpig.

 

Først noen bilder av de diverse sidene på LCD-skjermen:

img7334co5.jpg

- Oversikt over plassen på de to partisjonene mine.

 

img7336ps4.jpg

- Diverse .rss-feeds, dette fra hardware.no

 

img7337hw0.jpg

- Operativsystem, prosessor og oppløsning (i tilfelle jeg skulle slå hodet) :p

 

img7338ud4.jpg

- Diverse systeminformasjon.

 

img7339gc0.jpg

- Når jeg spiller av noe i Winamp, kommer blant annet denne opp.

 

Så over til sidevinduet som nå har fått på seg en sort, gjennomsiktig film. Resultatet ble ikke helt perfekt, så jeg vurderer å gjøre det igjen. Må bare kjøpe ny rull først. Noen bilder:

 

img7340pm5.jpg

 

img7345bi9.jpg

- Her uten sidevindu for å få bedre innsyn til rotet (ja, jeghar prøvd å rydde litt :p).

 

img7346bv7.jpg

 

Ellers trenger jeg hjelp til anbefaling av diverse kjøleting her.

 

Og her er som vanlig kommentartråden min. Koz med kommentarer :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Nå som konkurransen er i gang, tenkte jeg at det var greit å ha noen litt oppdaterte bilder. Ellers må du stemme på det kabinettet du syns er best her. :) Bildene ser litt hakkete ut noen steder. Det er på grunn av komprimeringen som imageshack gjorde ...

 

img1590vw2.jpg

 

img1592qa2.jpg

 

img1597sg3.jpg

Litt rotete enda, men det kan fikses på :)

 

img1598vk6.jpg

 

Som dere ser på bildene, kan lyset innvendig (bortsett fra vifter) og lyset i kabinettbeina skrus av og på. Til vanlig har jeg den skrudd av. Litt mindre juletreeffekt på den måten ... :p

 

Stem på din favoritt her.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...