-Logos- Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Hei, driver med ett lite eksperiment som krever pakker av nyere dato. Jeg har tidligere brukt ubuntu, men da jeg fant ut at for eksempel SWIG ikke var i oppdatert version i pakkesystemet begynte jeg å kikke på debian. Jeg har tidligere brukt slackware og ubuntu men ikke Debian. Jeg har prøvd å lese og finne litt ut på deres websider, men stable, unstable og testing er litt usikkert for meg. Jeg har funnet ut at unstable er det jeg bør gå for, men finner ingen DVD iso for unstable, har lett på uninetts FTP server. Her finner jeg kun 3.1_r4, er ikke denne stable? Håper på svar! Mvh M
hulahulag Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 I følge FAQ-en på www.debian.org, lages det ikke DVD-images av unstable pga. at pakkene endres så ofte: http://www.debian.org/CD/faq/#unstable-images Fant allikevel denne: ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/sid-dvd/
A!1 Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Jeg har funnet ut at unstable er det jeg bør gå for, men finner ingen DVD iso for unstable, har lett på uninetts FTP server. Her finner jeg kun 3.1_r4, er ikke denne stable? 7474821[/snapback] Du bør IKKE gå for unstable med mindre du virkelig vil oppleve et ustabilt system. Og da snakker jeg langt værre enn Windows 95... De eneste som er brukbare av Debian er stable og testing. Du kan forsåvidt oppleve litt problemer med testing, men ikke i nærheten av hva du vil oppleve om du installerer unstable. Det er heller ikke nødvendig å installere fra en testing DVD, dersom du har installert fra en stable DVD, så gjør du bare: su gedit /etc/apt/sources.list Der bytter du ut alle stedene det står "stable" med "testing". Deretter lagrer du filen, åpner en terminal og skriver: su apt-get update apt-get dist-upgrade Når det er ferdig, har du testing. Men det du egentlig burde gjøre er å bruke enten Ubuntu eller Debian stable og laste ned de pakkene du ikke finner i deres egne pakkesystem hver for seg. Da vil du få et mer stabilt system enn om du kun bruker testing pakker. Du kan også kompilere fra kilde. Endret 11. desember 2006 av HavarN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå