Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1:

Høres bare bra ut. Gjør det.

 

2:

2x1024, absolutt. Det gir litt bedre ytelse og er bedre hvis du skal oppgradere. Skal du klokke, tenger du også raskere minne.

 

3:

Det er veldig liten forskjell på de forskjellige produsentene. Noen har forskjellige kjøleløsninger og det er litt forskjell på hva som følger med i pakken. Hvis du ikke skal ha noe spesielt, er det bare å kjøpe det billigste.

 

4:

Nec er bra, Sony er bra og Samsung er bra. Ta den du liker best. Samsungbrenneren med S-ATA kan være verdt en titt.

 

5:

Med mindre du har veldig gode høttalere: Nei.

 

6:

Beklager, kan ikke hjelpe deg med den.

 

7:

Hvis du spiller, kan det være lurt å velge en skjerm med liten responstid, men de fleste skjermene i dag er gode nok på det området. Jeg vet at samsung generelt lager gode skjermer, men det er ingen garanti for at den du velger er bra. Jeg anbefaler å lete litt etter tester og/eller spørre i skjermforumet her på HW.no.

 

oki.

Men hva er foskjellen på vanlig Windows Vista og Vista home premium.

Vista home premium er en utgave Vista som rundt regnet tilsvarer XP home.

 

Edit: Du kan også bytte hovedkortet til Asus P5B, som koster 200 kroner mer og er mye bedre.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Minne:

Velg 2x1024

 

Skjermkort:

512MB kan være kjekt hvis du skal spille i høyere oppløsninger, men ikke nødvendig for 19". Hvis du har penger til det, så kan du oppgradere hvis du vil. Forskjellen på merkene, er kjøleløsning stort sett, MSI kortet har video inn hvis du trenger det.

 

Skjerm:

Ville gått for 931BF eller 940BF. Eller 203B (1440x1050) hvis du vil ha 20" med litt høyere oppløsning enn 19" (1280x1024). Hvis du har råd til det, ta 204B, som har 1600x1200.

 

Eller du kan velge bort skjermen, og kjøpe separat. f.eks en LG 20" widescreen, som skal være bra, koster 3.000,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325165

 

Forskjellen på de forskjellig Vista versjonene:

http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx

 

AFAIK, du kan oppgradere fra XP versjonene i parantes.

 

På surfepcen til oldefar: Vista Home Basic (XP Home)

De fleste andre: Vista Home Premium (XP Media Center)

De som vil ha full pakke: Vista Ultimate

For bedrifter: Business (XP Pro)

 

Så du trenger bare velge mellom Home Premium eller Ultimate. De aller fleste klarer seg med Home Premium.

 

Ultimate kan bl.a logge på domene, har backup program, kan fjernstyre andre pc'er, og har kryptering av filer innebygd, så søster/mamma ikke kommer inn på pr0n filene dine :D

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke byttet ut skjermkortet som følger med (gainward 7950gt). Har bestilt det selv, idag. Kjøleløsningen på det skal visstnok være veldig bra, og det er meget overklokkings-villig. Bare se hva det kjører uten OK: kjerneklokkehastighet: 580mhz, MCS: 1.5 ghz

 

edit: lite vits å kjøpe no 8800 gtx nå, som mange andre sier.. For det første, dyrt. Det vil falle betraktelig i pris når flere dx10 kort kommer. For det andre, ingen spill idag kjører dx10, så du vil ikke få fullt utbytte av det atm. Det kortet som følger med er bra nok som sagt.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Hvor mye mer koster den oppgraderingen?

Jeg for min del hadde ikke gjort det, for forskjellene vil bli marginale, utifra det jeg ser av hastigheten på kortet (512 mb utgaven), som er dårligere enn 256mb utrgaven. Den vil takle litt mer kanskje, men du vil nok ikke se så mye forskjell i FPS under spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...