Gå til innhold

Parabol (Canal Digital) og HTPC - erfaringer?`


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å bruke DVB-S mottaker i pc sammen med abonnement f.eks fra Canal Digital?

 

Planlegger å bygge HTPC, men er usikker på om det er vits i kjøpe DVB-S tuner til parabolen, da CD parer kort og tuner slik at abonnementskortet ikke funker med andre mottakere.

 

Vil gjerne høre fra andre som har fått/ikke fått dette til å fungere (og jeg ønsker ikke tips om piratløsninger, cardsharing osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med å bruke DVB-S mottaker i pc sammen med abonnement f.eks fra Canal Digital?

 

Planlegger å bygge HTPC, men er usikker på om det er vits i kjøpe DVB-S tuner til parabolen, da CD parer kort og tuner slik at abonnementskortet ikke funker med andre mottakere.

 

Vil gjerne høre fra andre som har fått/ikke fått dette til å fungere (og jeg ønsker ikke tips om piratløsninger, cardsharing osv)

7466310[/snapback]

kommer an på om du har gammelt/nytt smartkort.

Fra Canal Digitals sider:

01126... = MHW

01127... = Pair

01121... = CI

 

Dvs har du 01127 kort så må du bruke CD mottakeren din.

Funker jo greitt det også sammen med MCE.

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med å bruke DVB-S mottaker i pc sammen med abonnement f.eks fra Canal Digital?

 

Planlegger å bygge HTPC, men er usikker på om det er vits i kjøpe DVB-S tuner til parabolen, da CD parer kort og tuner slik at abonnementskortet ikke funker med andre mottakere.

 

Vil gjerne høre fra andre som har fått/ikke fått dette til å fungere (og jeg ønsker ikke tips om piratløsninger, cardsharing osv)

7466310[/snapback]

kommer an på om du har gammelt/nytt smartkort.

Fra Canal Digitals sider:

01126... = MHW

01127... = Pair

01121... = CI

 

Dvs har du 01127 kort så må du bruke CD mottakeren din.

Funker jo greitt det også sammen med MCE.

7468028[/snapback]

Hvis man bruker CD mottakeren får man digitalt signal ut?

 

Kunne du gi en peker til hvor du fant denne informasjon en hos Canal Digital?

 

Og en annen sak, er det tilvsarende som OP hvar ute etter mulig på CD sitt kabelnett?

 

Håkon

Lenke til kommentar
Hvis man bruker CD mottakeren får man digitalt signal ut?

 

svar: nei, bare analogt.

 

Kunne du gi en peker til hvor du fant denne informasjon en hos Canal Digital?

 

Svar: søk på google med ordene: pairing canal digital

Da er første treff denne siden.

 

Og en annen sak, er det tilvsarende som OP hvar ute etter mulig på CD sitt kabelnett?

 

Svar: vet ikke hva du sikter til eller hva denne OP var ute etter, men det er ikke noen vesentlig forskjell på CD kabel og CD satellitt, ihvertfall ikke i forhold til hvordan det fungerer/ikke fungerer sammen med en PC.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Og en annen sak, er det tilvsarende som OP hvar ute etter mulig på CD sitt kabelnett?

 

Svar: vet ikke hva du sikter til eller hva denne OP var ute etter, men det er ikke noen vesentlig forskjell på CD kabel og CD satellitt, ihvertfall ikke i forhold til hvordan det fungerer/ikke fungerer sammen med en PC.

7523318[/snapback]

 

OK, takk for svar. Har sjekket et DVB-C kort i PC og koblet meg opp på Canal Digital sitt kablenett. Da skal jeg etter det jeg forstår kunne få inn kanalene i basispakken uten kort og det ser ut til å stemme.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...