Morex Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 hei Har koblet to psu'er sammen fordi skjermkortet ikke får tilstrekkelig med strøm Har koblet grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15). Når jeg slår på psu #2 uten at psu #1 er på, starter psu #2. Når jeg da starter psu #1 slår psu #2 seg av. Dette skjer når maskinen er av. (litt vanskeli å forklare:) Er dette vanlig? Når jeg slår på pc'n starte begge psu samtidig men fekk støyt fra pc'n når jeg skulle slå den av. /luringen (der er støyt ute å går) /luringen psu #1 er koblet til hovedkortet og harddisken, psu #2 skal kobles til skjermkortet men jeg tør ikke (redd kortslutning). Er det trygt å starte opp? Har jeg koblet noe feil, eller noe jeg mangler? P.S. Kabelen på microplex er ikke noe alternativ pga. jeg ikke har tid eller peng.
Khaya Ivorensis Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Hørtes litt merkelig ut at du fikk støt fra pc'en. Dette tyder på at det er noe fullstendig galt med oppsettet ditt! Å bruke to strømforsyninger, som ikke er koblet sammen, på forskjellige komponenter, f.eks PSU 1 på hovedkort og harddisk og PSU 2 på skjermkort, burde ikke ha noen farlige konsekvenser i det hele og store. Men hva mener du med at du har koblet sammen "grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15)" ?
Morex Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 Hørtes litt merkelig ut at du fikk støt fra pc'en. Dette tyder på at det er noe fullstendig galt med oppsettet ditt! Å bruke to strømforsyninger, som ikke er koblet sammen, på forskjellige komponenter, f.eks PSU 1 på hovedkort og harddisk og PSU 2 på skjermkort, burde ikke ha noen farlige konsekvenser i det hele og store. Men hva mener du med at du har koblet sammen "grøn(14) på grøn(14) og svart(15) på svart(15)" ? 7458351[/snapback] Har koblet det på denne måte: http://img50.imageshack.us/img50/8916/psuc2024p45orgeb4.jpg men har koblet rett inn på kabelene. vist du forstår?
oysfaerg Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Hvorfor kan du ikke bare kjøpe deg ett adapter til 89 kroner for å koble sammen to PSUer, så er du sikker på at alt er riktig?
Khaya Ivorensis Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Er de to strømforsyningene helt like? Og, har du paralellkoblet noen av strømkontaktene?
Morex Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 Er de to strømforsyningene helt like? Og, har du paralellkoblet noen av strømkontaktene? 7458436[/snapback] Nei strømforyningene er ikke helt like, psu #1:northq 400w psu #2: qtek 350w. ja vi har paralellkoblet strømkontaktene.
oysfaerg Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Bare så du vet det vil Qtek'n din ødelegge systemet da den leverer for dårlig spenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå