Gå til innhold

TES: fungerer ikke quarls texture & natural... sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, fungere ikke quarls texture mod og natural enviorments sammen? begge modene legger jo til en mappe som heter textures og hvis jeg legger til textures fra quarls mod så forsvinner natural enviroments og motsatt.

er det ingen måte å få disse til å virke sammen på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

lurer på det samme, hvilken er penest?

og hvilken krever mest av maskinen?

hvis jeg føger denne lista som jeg fant på nettet, vil jeg da få det beste resultatet som er å oppdrive? eller er det bedre med natural moddene? kommer ikke til å kjøre noe høyere oppløsning enn 1280x1024 for skjermen jeg bruker støtter ikke høyere om det skulle ha noe å si.

1. Qarl's Texture Pack 2

2. Better Tiling Textures 1.11

3. Parallaxed Qarl Textures 1.0 (includes Skingrad Roof Textures)

4. Parallaxed Qarl Textures 1.1 Update (includes normal map fix)

5. Parallax Qarl Reduced Normal Maps 1.1 (jjtr)

6. Bluesteel's LandscapeLOD NormalMap Fix MipMap Fix v.1.1 (by Soor)

7. Better Tiling LOD Textures (2048 or 4096)

8. Better Night Sky

Endret av marius90
Skrevet (endret)

Jeg vil påstå at du vil få det ganske pent hvis du bruker The Oblivion Texture Overhaul, ja. :) Men jeg bruker det sammen med Natural Environments, og det var ingenting som ble overskrevet. Natural Environments har jo ikke så mye teksturer, de eneste er himmelen og egne teksturer for sommerfugler og slikt... Personlig liker jeg Natural Environments natthimmel bedre enn Better Night Sky sin.

Endret av MiSP
Skrevet (endret)

men hvis jeg bruker toto, så legger jo den inn en mappe som heter tekstures? og med natural enviroments så legger den også til noe tekstures oplegg som vil bli overskrevet, men det er da bare himmelen og sommerfulger? ikke veiene og sånt?

skal prøve meg litt fra når jeg får nytt skjermkort, for det jeg har nå sliter med bare natural enviroments.

Endret av marius90
Skrevet

I Textures-mappen er det mange undermapper, og det kan fort bli flere tusen filer. Det er ikke sagt at alle texture mods uten videre overskriver hverandre. :)

Skrevet

ok, takker for svar. da laster jeg ned diverse mods når jeg får det nye skjermkortet og diverse andre oppgraderinger.

men lurer litt på, på vanlige oblivion så er det jo sånn at ting som er langt unna ser helt elendig ut, ingen detaljer alt gress osv ser bare helt glatt ut.

hvis jeg laster ned alle de moddene som er nevnt over, vil dette blir bere da?

Skrevet
ok, takker for svar. da laster jeg ned diverse mods når jeg får det nye skjermkortet og diverse andre  oppgraderinger.

men lurer litt på, på vanlige oblivion så er det jo sånn at ting som er langt unna ser helt elendig ut, ingen detaljer alt gress osv ser bare helt glatt ut.

hvis jeg laster ned alle de moddene som er nevnt over, vil dette blir bere da?

7463192[/snapback]

du kan jo bare skru opp grass distance, hvis du da har en kraftig cpu.

Skrevet (endret)

Det finnes modifikasjoner som fikser dette. Jeg har lastet ned og skal snart prøve Almost everything visible when distant. Jeg har dog hørt at denne reduserer FPS betraktelig, så vi får se hva det blir til. Jeg vil på det høyeste anbefale LowLowPoly Grass - du ser faktisk ikke så stor forskjell i spillet, og jeg hoppet rett fra under 20 FPS til over 30 FPS ute i villmarken, noe jeg vil si er en ganske ekstrem forbedring for å ofre så lite. Du blir uansett vant til det nye gresset ganske raskt. Det ser faktisk ikke så gale ut som på bildene. :) Som du kan se av profilen min har jeg et ganske sterkt system, men gresset slik det er vanlig stjeler enorme ressurser.

Endret av MiSP
Skrevet (endret)

oblivion: har grass distance på maks.

misp: å laste ned alle overnevnte mods vil altså ikke hjelpe til å få ting som er langt unna mer detaljert? tenker spesilet på gresset og trærne. får slenge med den moden du nevnte til slutt og satse på at det blir bra da, men lurer på hva fps'n min vil bli da hehe.

edit: la inn den "low poly gras" modden og kan ikke si jeg så noen forskjell, men så har jeg aldrig sett så nøye på gresset heller, men nå som jeg har sett litt så ser jeg at gresset bare ser ut som tynne streker som bare ligger over bakken, altså at det ikke ser ut som det vokser opp, men bare er limt fast. Og hvert av gress stråene blafrer ikke, alle gresstråene blafrer samtidig og det ser veldig unaturlig ut, er det noe som kommer av den "low poly" modden, eller har det altig vært sånn? (se bilder nederst på siden)

Legger også inn et bilde av hvordan landskapet langt unna ser ut, jeg skulle gjerne hatt mer detaljer der, (som dere sikkert ser så kjører jeg ganske lav oppløsning 1024x768, for det er det meste min pc klarer nå, og det er fortsatt nesten uspillbart pga lagg)

bilder:

gress.jpg

landskap.jpg

Endret av marius90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...