tors81 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, har en kamerat som fikk vann på maskinen slik at det nå ikke er liv i den Dette er en Acer maskin av en eller annen type, husker ikke. Den stod på da den ble badet, og slo seg så av. Tørket best han kunne men ikke noe liv, noen som vet om maskinen sannsynligvis er helt død, går f. eks batteriet når det blir fuktig? Tror ikke hele maskinen var under men harddisk og batteri-siden samt at det var litt fuktig under den ene luka vi åpnet hvor det befant seg en slik flat mikroprosessor. Er litt surt når maskinen var såpass ny, men bør vel holde den unna vann... Takker for tips, den står åpen og tørkes nå. Skal vel noe til for at den våkner opp av seg selv, men prøve vel igjen om ikke lenge. Endret 7. desember 2006 av tors81
Cowboystrekk Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 For all del ikke skru den pår ett etterpå. Åpen alle luker, skru opp alt du kan og fjern vann der det er mulig. La den ligge å tørke på et tørt og noe varmt rom noen dager. Dama mi tømte et glass vann på sin dell inspiron, den virket ikke det første døgnet etterpå. Jeg skrudde opp alt jeg kunne og fjerne vann, så tørket den et døgn og etter det har den virket stort sett bra (dvs mikrofoninngangen døde, men det er et lite tap vil jeg si).
Gjest Svettie_INAKTIV Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 En ting til som er verdt å vente en stund med er å koble laderen til! Skal noe til at batteriet er kaputt, men vannet kan ha kortsluttet noe slik at den ikke vil slå seg på før dette er tørt! Ting tar tid! Tålmodighet!
Kent -amdme- Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Hvordan i all verden greide han dette? mistet han den i vann? badekaret eller? :!: Satt han på do og surfet
Kent -amdme- Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Uansett..spøk til siden. Jeg mistet mobilen i drikkeskålen til hunden min he he.. Var på ferie mobilen lå på kofferten og vannskålen like nedenfor, "plutselig" begynnte den å ringe og "plump" så lå den å badet Jeg ville hive den ut vinduet men samboeren min stoppet meg (heldigvis). Vi tok ut batteri, brukte hårføner x antall ganger og la den på en varm og tørr plass i ett døgn. Siden da har den fungert utmerket :!: Dette skjedde i sommer Så det finns vel håp for en laptop også..
Marius Horten Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Er du heldig er det bare en automatsikring på hovedkortet som er gått. Men siden den sto på er det stor fare for at noe annet er gått og. Men beste rådet er som alle andre her har skrevet og tørke den godt i flere dager uten noe strøm på hovedkortet, gjerne ta av BIOS batteriet og om du finner det. Også fare for at det vil komme feil senere selv om det fungerer ok nå. Blir baner på printkortet som blir som en motstand og kan svi av enkelte komponenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå