Gå til innhold

Litt respons på photoshop kunsten min?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er den totale mangel på kreditering!

 

Om du først rapper håndtverk fra andre for å bruke i dine egne arbeider MÅ du i det minstre kreditere, helst bør du også få en godkjenning fra opphavet. (I allefall når du publiserer det)

 

For meg ser det ut som du har jobbet mest med bakrgrunner og layout- Og i de fleste tilfellene synes jeg personlig du har gått litt for langt. Hva er det egentlig som står i fokus? karakterene eller alle effektbrushes og filtre du har brukt? Visuelt drar nå flere av bakgrunnene mer oppmerksomhet enn selve subjektet.

 

Ellers synes jeg noe av fargebruk/lyssetting ikke harmonerer for godt med selve hovedelementet. Mange av dem kontrasterer ikke godt nok. Det viser seg godt når du kun ser thumbnail variantene av bildene dine- Alt ser ut som grøt på avstand. Du bør oftere mens du arbeider, zoome ut, gjøre en såkalt squint (fokusere forbi det du ser på skjermen) og gjøre noen fliptester i tillegg for å se om helhetsintrykket og komposisjonen sitter.

Lenke til kommentar

Jeg skal være freidig og frekk og si dette rett ut: å bruke gamrendere og pensler som andre har laget til å mekke signaturer og wallpapers er rent teit. Om du vil lage kule saker i PS, finn deg noen tutorials om hvordan du manipulerer stocks. Du finner både tutorials og stock der på dA. Jeg holdt på med det du gjør nå i over et år før jeg "så lyset," og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Jeg skal være freidig og frekk og si dette rett ut: å bruke gamrendere og pensler som andre har laget til å mekke signaturer og wallpapers er rent teit. Om du vil lage kule saker i PS, finn deg noen tutorials om hvordan du manipulerer stocks. Du finner både tutorials og stock der på dA. Jeg holdt på med det du gjør nå i over et år før jeg "så lyset," og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde.

7478853[/snapback]

ok har du en link til slike tutorialer?

Vet det er lame med brushing og renders, men det er det jeg kan nå foreløbig, prøver og forbedre meg hele tiden så hadde satt pris på om du kunne linket en slik link?

Lenke til kommentar
http://photoshop-tutorials.deviantart.com/gallery/?order=9

Klikk deg rundt i de der. Mye å se og lære.

 

Ellers er det mye kult om du ser i denne kategorien:

Resources > Tutorials > Digital Art > Photomanipulation

 

Jeg mener at det beste man kan lære i Photoshop er å retusjere bilder skikkelig. Korrigere farger og fjerne ting som ikke skal være der.

7488900[/snapback]

takk skal se på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...