Gå til innhold

Kjøle skjermkort med PCI-vifte?


Beinert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har et GeForce 8800 som ligger på ca 70 grader idle. Det jeg lurer på er om det er en god ide å kjøpe en vifte man fester under skjermkortet. Noen som har en erfaring med det?

Link til en PCI-vifte: Akasa Vifte

 

Hilsen Christian

7437829[/snapback]

 

 

Hmm, på et 8800 kort så har du jo viften helt bakers på kortet, å siden den der viften du viste ikke er så lang, å at den blåser luften rett opp tror jeg ikke denne vil være særlig effektiv. Du har jo et annet alernativ til 199 kr, en med dobble roterbare vifter som du kan plassere under skjermkortet, kanskje disse vil hjelpe?

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Skal sjekke opp det alternativet. Men foran på skjermkortet ligger det (så vidt jeg vet) en diger kjøleribbe. Hva hvis jeg fjerner dekselet slik at det blåser på kjøleribben? Tror jeg går for tipset ditt, men tror jeg kan skaffe en gratis PCI-vifte i dag. Kan godt poste resultatet av det hvis det skulle være av interesse for noen ;)

Lenke til kommentar
Takker for svar :)

Skal sjekke opp det alternativet. Men foran på skjermkortet ligger det (så vidt jeg vet) en diger kjøleribbe. Hva hvis jeg fjerner dekselet slik at det blåser på kjøleribben? Tror jeg går for tipset ditt, men tror jeg kan skaffe en gratis PCI-vifte i dag. Kan godt poste resultatet av det hvis det skulle være av interesse for noen ;)

7438573[/snapback]

 

 

Vel, ikke fjern dekselet på kortet :p Vis du går for den dobble vifteløsningen vil eg gjærne høre om resultetet. Selv er mitt 8800 GTX kort 37-38 grader idel så eg har egentlig iche behov :p

Lenke til kommentar
Takker for svar :)

Skal sjekke opp det alternativet. Men foran på skjermkortet ligger det (så vidt jeg vet) en diger kjøleribbe. Hva hvis jeg fjerner dekselet slik at det blåser på kjøleribben? Tror jeg går for tipset ditt, men tror jeg kan skaffe en gratis PCI-vifte i dag. Kan godt poste resultatet av det hvis det skulle være av interesse for noen ;)

7438573[/snapback]

 

 

Vel, ikke fjern dekselet på kortet :p Vis du går for den dobble vifteløsningen vil eg gjærne høre om resultetet. Selv er mitt 8800 GTX kort 37-38 grader idel så eg har egentlig iche behov :p

7439103[/snapback]

 

Oj, hvordan klarer du å holde den så kjølig?

Skal sjekke ut PCI-vifta først, men hvis jeg kjøper den doble vifteløsningen så poster je resultatet her ;)

Lenke til kommentar

Beinert: Problemet ditt er enten lesefeil på sensor eller for lite luftgjennomstrømning i kabinett.

 

Kjølerene til GF 8800GTS bygger jo på det gamle Artic Cooling VGA-kjøler prinsippet så vidt jeg forstår. Luft trekkes inn av vifte bakerst på kortet, og blåses over kjøleribbene og ut av PC-en. Så løsningen er vel å få tilført så mye "kjølig" luft som mulig til det området.

 

Hvordan du kan gjøre dette, er avhengig av hvilke kabinett du har.

 

Den Akasa vifta trekker ellers luft ut av kabinettet, og kan ikke blåse luft på skjermkortet. Forslaget på PowerColor Heatbuster kan være fornuftig, da denne bedrer luftsirkulasjon i kabinettet.

Lenke til kommentar

Takk for flere tips :)

Jeg bruker everest til å se temperaturen på skjermkortet. Kan det være at den viser feil? Hvilket program bør jeg i såfall bruke? Har et Cooler Master Cavalier kabinett og tror luftgjennomstrømningen er ganske god.

 

Prøvde den PCI-vifta i stad og den funket dårlig :p

Lenke til kommentar
Takk for flere tips :)

Jeg bruker everest til å se temperaturen på skjermkortet. Kan det være at den viser feil? Hvilket program bør jeg i såfall bruke? Har et Cooler Master Cavalier kabinett og tror luftgjennomstrømningen er ganske god.

 

Prøvde den PCI-vifta i stad og den funket dårlig :p

7441982[/snapback]

 

 

AAhh,d en viften blåser luft ut ja? :) da funker den neppe godt :p

Lenke til kommentar
Takk for flere tips :)

Jeg bruker everest til å se temperaturen på skjermkortet. Kan det være at den viser feil? Hvilket program bør jeg i såfall bruke? Har et Cooler Master Cavalier kabinett og tror luftgjennomstrømningen er ganske god.

 

Prøvde den PCI-vifta i stad og den funket dårlig :p

7441982[/snapback]

 

Er det ikke funksjonalitet for temperaturmåling i programmet som følger med skjemkortdriverene. Ellers mener jeg det er plass til vifte i sidedøren på Cavalier. Den skulle kunne blåse inn luft på skjermkortområdet.

 

Men det virker mest som det er feilmåling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...