Gå til innhold

Portefølje-design. Work in progress!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker ikke noen lang avhandling nå, så tar noen punkter;

  • Liker fargene og bakgrunnen, syns det passer fint
  • Siden kan bli vel liten i større oppløsninger, har du tenkt på det? Og, skal du ikke vise bildene større?
  • Liker fonten du bruker i header, men ikke at du bruker den i meny og submeny. Er heller ikke særlig fan av pikselfont i bildeserielinkene eller i footer
  • Helt til slutt: Tror du masse farger er lurt på en side som skal vise fram bildene dine? De aller fleste har få farger, og oftest av en god grunn

Lenke til kommentar
Orker ikke noen lang avhandling nå, så tar noen punkter;

  •  
  • Liker fargene og bakgrunnen, syns det passer fint
     
  • Siden kan bli vel liten i større oppløsninger, har du tenkt på det? Og, skal du ikke vise bildene større?
     
  • Liker fonten du bruker i header, men ikke at du bruker den i meny og submeny. Er heller ikke særlig fan av pikselfont i bildeserielinkene eller i footer
     
  • Helt til slutt: Tror du masse farger er lurt på en side som skal vise fram bildene dine? De aller fleste har få farger, og oftest av en god grunn
     

7430502[/snapback]

 

Du sier noe om fargene og jeg skjønner godt hva du mener. Et bildegalleri burde egentlig være ganske anonymt, for å la bildene tale sitt. Problemet da, er at jeg prøver å få frem litt av meg i designet. Jeg har ingen planer om å bli fotograf annet enn på hobbybasis, og foto er et av de punktene som er viktige i denne skoleoppgaven. Designet på siden skal si noe om mitt nivå som designer, og hvilken stil jeg har. Det klarer designet godt, men som du sier så er det kanskje litt for mye design, til å være en portfølje.

Lenke til kommentar

Leenge siden jeg har vært innom her, men kan komme med noen (utdaterte) synspunkt.

 

- Som nevnt tidligere, mye farger. Du kan med hell droppe minst en av fargene.

 

- Mulig det er min skjerm, men det virker som footeren ikke har skygge slik som resten av rammen

 

- Den firkantede pixel-fonten passet dårlig til den avrundede fonten du bruker ellers. Samme gjelder bildevelgeren. Blir for firkantet i forhold til resten. Selve hovedboksen er riktig nok firkantet, men kanskje den hadde blitt penere hvis den var _litt_ avrundet.

 

- Selv jeg som ikke har fulgt med på webdesign nesten 2 år, har sett nok av "gammel-tapet-bakgrunnene". Det ser riktignok bra ut, men kanskje det er mulig å prøve noe nytt?

 

- Var forsåvidt en grei effekt med alle "skyggene", men kanskje litt for mye?

 

Alt i alt likte jeg siden, spesielt logoen og grønnfargen, synes den stod godt til det brune. Hvis du skal ta vekk en farge, ville jeg klart valgt den orange.

 

- gordito

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Fatter ikke kritikken på fargene her! Syns fargene er veldig fine! Syns det er fint folk bruker mer enn 2 kontrastfarger, liker logoen og hvordan den er plassert også!

 

Ting jeg gjerne kunne sett du gjort anderledes var å gjøre så feks teksten under bildene kom på linje med bildekanten, og de fikk mer luft, det samme gjelder submenyen din, alt for lite luft!

Skrev at jeg liker logoen og måten er plassert, det står jeg ved ,men bakgrunnen gjør så den ser skeivt plassert ut, så kanskje prøve å få det til å bli rett på hver av sidene av logoen!

Du kan med hell velge en ramme rundt bildene istedet for skygge også!

Ellers skulle jeg gjerne sett hvordan du tenker å ha tekstinnholdet på siden!

 

Overall en fin side, den fremstår frisk og fin! kanskje ikke den mest orginale og detaljrike siden, men like vel er den fin!

Endret av resol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...