Gå til innhold

Digitalkamera som Julegave..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det sikkert finnes mange tråder om dette, men i denne morgenstund hadde jeg ikke tid å lese igjennom halve forumet..

Jeg vet lite-ingenting om digitalkameraer. Jeg vet kjæresten min ønsker seg et kompakt kamera til jul, så jeg undersøker mulighetene.

Trenger et kamera som ser bra ut (Hallo, hun er jente), ikke for vanskelig å bruke, tar bra bilder selfølgelig og raskt. Rask vil si at det tar bildet når du trykker på knappen og ikke 1 sek senere...

Pris kan vel variere fra 2000-3500 kroner..

Takker for hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg vet det sikkert finnes mange tråder om dette, men i denne morgenstund hadde jeg ikke tid å lese igjennom halve forumet..

Jeg vet lite-ingenting om digitalkameraer. Jeg vet kjæresten min ønsker seg et kompakt kamera til jul, så jeg undersøker mulighetene.

Trenger et kamera som ser bra ut (Hallo, hun er jente), ikke for vanskelig å bruke, tar bra bilder selfølgelig og raskt. Rask vil si at det tar bildet når du trykker på knappen og ikke 1 sek senere...

Pris kan vel variere fra 2000-3500 kroner..

Det lyser vel Ixus lang vei med disse ønskene :o)

Canon Ixus 800IS får du nå til ca 3000 kr, og er et bra kamera til en ikke altfor dyr penge. Da har du fremdeles noen kroner til en fin veske (Canon har vel originale til Ixus-serien også) og et minnekort. Sandisk UltraII Plus skulle være greit, evt dropp plussen (Plus-modellen har USB-port på kortet). Kan vel nærmest garantere at hun blir fornøyd med det...

Endret av k-ryeng
Skrevet

Nei nei nei, skal det være lite og snertet så kjøper du Casio Exilim S 700, mindre. Jeg kjøpte det til moren min og hun er kjempefornøyd! Det er minst på markedet og gir overraskende gode bilder!

Skrevet
Nei nei nei, skal det være lite og snertet så kjøper du Casio Exilim S 700, mindre. Jeg kjøpte det til moren min og hun er kjempefornøyd! Det er minst på markedet og gir overraskende gode bilder!

Skulle vel ikke være lite nødvendigvis - bare pent :o)
Skrevet

Kjøp Casio Exilim serien. Like bra bildekvalitet, veldig brukervennlig og greit, stor skjerm og dobbelt så bra batteritid som Canon Ixus serien. De koster fra 2800 til 3600 omtrent... Kongekameraer! Ikke kjøp ixus...

Skrevet

Bare husk at mindre kamera gir mindre plass til god optikk og det blir gjerne dårligere skarphet, spesielt i kantene. Casio sine ultratynne får mye kritikk for dårlig skarphet og ellers dårlig bildekvalitet.

Skrevet
Bare husk at mindre kamera gir mindre plass til god optikk og det blir gjerne dårligere skarphet, spesielt i kantene. Casio sine ultratynne får mye kritikk for dårlig skarphet og ellers dårlig bildekvalitet.

Jepp... Ellers er også Nikon P4 og Fujifilm F20/30 kandidater som bør tas med i betraktningen. De er såpass store at de er gode å holde, samt har bra optikk, samtidig som de er små nok og "pene" nok til at de passer godt for litt designopptatte personer. De er selvfølgelig litt større enn kredittkort-holdere, men har til gjengjeld bedre bildekvalitet. Ixus800IS er vel førøvrig den Ixusen med best bilde, i hvert fall så vidt jeg har kunnet se fra tester...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...