Gå til innhold

Tips til butikker


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

da bumper jeg denne tråden litt, men denne gangen med et nytt spørsmål:

 

finnes det noen butikker som har transformatorer forholdsvis billig?

(vet godt at de er dyre komponenter generelt)

 

enste butikken jeg finner er elfa, sjekket alle butikkene i behydro sin liste og ingen solgte slikt... trenger en til powersupply prosjekt jeg har...

Lenke til kommentar
da bumper jeg denne tråden litt, men denne gangen med et nytt spørsmål:

 

finnes det noen butikker som har transformatorer forholdsvis billig?

(vet godt at de er dyre komponenter generelt)

 

enste butikken jeg finner er elfa, sjekket alle butikkene i behydro sin liste og ingen solgte slikt... trenger en til powersupply prosjekt jeg har...

7544364[/snapback]

 

http://uzzors2k.googlepages.com/computerlabpsuhack

 

OT: pacman er best ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
da bumper jeg denne tråden litt, men denne gangen med et nytt spørsmål:

 

finnes det noen butikker som har transformatorer forholdsvis billig?

(vet godt at de er dyre komponenter generelt)

 

enste butikken jeg finner er elfa, sjekket alle butikkene i behydro sin liste og ingen solgte slikt... trenger en til powersupply prosjekt jeg har...

7544364[/snapback]

 

http://uzzors2k.googlepages.com/computerlabpsuhack

 

OT: pacman er best ;)

7546191[/snapback]

 

den linken din var genial... får ta og høre med elektronikk læreren min om jeg kan ha modifisering av psu som prosjelt til fordypning, burde gå. for tross alt så blir det jo lodding og slikt. dessuten så heter faget data og elektronikk...

Lenke til kommentar

Det er forholdsvis enkelt å modde PSU'er, så du burde ikke ha noen problemer med det.

 

Hvis du skal volt-modde blir lettest hvis du finner en med en enkel PWM krets. Dvs TL494 eller noe lignende. Noe jeg ikke gjorde var å bytte kondensatorer og slik, og når de plutselig får dobbelt så høy spenning oppstår det fort feil! (sprengte kondensatorer :hrm: ) PSU'ene varte heller aldri så lenge etter moddingen, håper det funker bedre for deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er forholdsvis enkelt å modde PSU'er, så du burde ikke ha noen problemer med det.

 

Hvis du skal volt-modde blir lettest hvis du finner en med en enkel PWM krets. Dvs TL494 eller noe lignende. Noe jeg ikke gjorde var å bytte kondensatorer og slik, og når de plutselig får dobbelt så høy spenning oppstår det fort feil! (sprengte kondensatorer :hrm: ) PSU'ene varte heller aldri så lenge etter moddingen, håper det funker bedre for deg!

7548240[/snapback]

 

har skrudd opp alle de psuene jeg hadde liggende, men har enda ikke sett nærmere på hvilke PWM som er i de, men uansett så tror jeg at 24v i værste fall holder. men skal teste en trafo jeg har liggende, det er en 1 amp sikring på den, og hvis den gir høy nok spenning så kan den være perfekt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...