ze5400 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Man kan gjøre dette i ASP.NET, er det mulig i php? F.eks hvis jeg vil at en cookie skal inneholde både yndlingsfarge og yndlingsmat (sykt eksempel ), må jeg da opprette 2 kjeks, eller holder det med ett?
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) like greit med to, vel? ellers kan du jo lage en cookie, men at f.eks du setter "-----BØFF-----" imellom yndlingsfargen og -maten. setcookie("yndling", "minfavorittmat-----BØFF-----minfavorittfarge", time()+3600); for og så hente ut ved hjelp av $yndling = ("-----BØFF-----", $_COOKIE['yndling]); list( $yndlingsmat, $yndlingsfarge ) = $yndling; eller noe lignende.. eller er dette gjort vanskeligere enn det trengs folkens? Endret 4. desember 2006 av Slettet+142
Martin A. Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 http://no2.php.net/setcookie <?php // set the cookies setcookie("cookie[foo]", "bar"); setcookie("cookie[drikke]", "Øl"); setcookie("cookie[mat]", "Smalahove"); // after the page reloads, print them out if (isset($_COOKIE['cookie'])) { foreach ($_COOKIE['cookie'] as $name => $value) { echo "$name : $value <br />\n"; } } ?>
ze5400 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Takk M4rTiN, det var akkurat det jeg trengte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå