Gå til innhold

Vurderer kjøp av MacBook fra Apple.


Mellet

Anbefalte innlegg

MACBOOK

Har tenkt meg en bærbar datamaskin.

 

Bruk:

- Coding av hjemmesider, php, html, sql etc.

- Bilderedigering (Photoshop m.m)

- Skolearbeid på skolen

- Se filmer, bilder og høre på musikk

 

Har lest å sett litt på MacBook og synes den ser veldig fin og at det virker som at den er akkurat hva jeg leter etter.

 

Kan hende det bare er meg, men kan ikke se å finne ut om den har trådløst nettverk innebygd eller om jeg må kjøpe ekstrautstyr.

 

I og med at jeg skal bruke den på skolen med skolearbeid mm. så er det kanskje lurt å ha et program som ligner noe på Microsoft Word på pc.

Jeg så at apple selger iWork '06. Er dette et godt kjøp eller følger det noe med operativsystemet som er dugelig?

 

Bestiller pc'n via Apple Store Norge som student så jeg får rabatt på produktene også.

 

Ekstrautstyr:

- Trådløs Mighty Mouse (mus)

- knomo Slim (bæreveske)

- Noe annet som kan være nyttig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den har selvfølgelig trådløst nett innebygd :p vi lever i 2006 mann :p

anbefaler deg å kjøpe student versjonen av office for mac, den er kompatibel med windows variantene. tror du kan få det ned i 995,-.

 

forresten så bør du IKKE kjøpe mighty mouse, den er kjent for å ha elendig kvalitet. scrollhjulet slutter å virke bl.a. En kamerat av meg har den og den er helt fækka.

 

ellers så kommer jeg ikke på noe mer som kunne vært nyttig, bortsett fra en ekstern harddisk du kan bruke som backup disk, og til lagring av ting du ikke får plass til på MB'en. du kan få de ned mot 800,- for rundt 250GB.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Macbook har innebygget trådløst nett ja, når det gjelder officepakke, så leverer jo faktisk microsoft sin office til mac, samt at open office som jo er gratis også finnes til mac.

 

Ellers så ser den jo såklart veldig ba ut, den har god batteritid, kjekk fjernkontroll for styring av et slags mediacenter som følger med, og så kan du jo installere win xp om det blir et savn...

Lenke til kommentar
den har selvfølgelig trådløst nett innebygd :p vi lever i 2006 mann :p

Regnet nesten med det, men ble litt usikker når jeg ikke så at det sto noe.

 

forresten så bør du IKKE kjøpe mighty mouse, den er kjent for å ha elendig kvalitet. scrollhjulet slutter å virke bl.a. En kamerat av meg har den og den er helt fækka.

Har Apple noe annet alternativ til mus. Ellers skal jeg bare kjøpe en fra en anna produsent for eksempel.

 

[...] og så kan du jo installere win xp om det blir et savn...

Tror ikke det blir noe savn. Endret av Mellet
Lenke til kommentar
forresten så bør du IKKE kjøpe mighty mouse, den er kjent for å ha elendig kvalitet. scrollhjulet slutter å virke bl.a. En kamerat av meg har den og den er helt fækka.

 

Har Apple noe annet alternativ til mus. Ellers skal jeg bare kjøpe en fra en anna produsent for eksempel.

 

tror ikke det. men er ikke sikker. du kan jo høre med eplehuset eller noe, skjønner om du vil ha noe som står litt mer i stil med maskinen. selv har jeg en logitech mx510 som fungerer kjempebra, men den står ikke så mye i stil med maskinen da. men jeg bryr meg ikke så mye.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Da bestiller jeg meg:

- MacBook (13", 2.0GHz, Hvit)

- Trådløs Mighty Mouse (mus)

- knomo Slim (bæreveske)

 

Håper at jeg blir fornøyd med kjøpet :)

7423388[/snapback]

 

Gi tilbakemelding når du har fått den, er du snill.

 

Jeg vurder sterkt å kjøpe en MacBook selv. Var i en Apple butikk i dag og tittet på en. :dribble:

 

Har en litt gammel laptop fra før som jeg ønsker å bytte ut med noe som tar seg bra ut i stuen. Skal brukes til surfing, mail, filmtitting og musikk.

 

Noen Mac-folk her som har noen gode forslag til en Winamp erstatting? Synes iTunes suger fælt... :nei:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått min MacBook.

 

Har hatt den i drøyt 2 dager nå og har ikke funnet ut noe negativt med den ennå.

Har innstalert en rekke programmer på den og den takler fint å kjøre flere av disse på en gang. Ihvertfall bedre enn min stasjonære pc.

 

Var litt uvant, og er det fortsatt å bruke Mac. Ennå noen småting jeg ikke er helt 100% hvordan jeg gjør på Mac. Men dette er bare en vanesak.

 

Angrer ikke i det hele tatt at jeg kjøpte MacBook, den ser jo helt fantastisk ut.

 

Positivt

+ Godt batteri

+ Flott utseende

+ Svært brukervennlig

+ Starter opp veldig raskt

+ Trenger ikke vente 1 min på at alle programmer skal starte opp før man begynner

+ Finner printere, og andre usb enheter automatisk uten drivere

+ Mange fine medfulgte programmer

 

Negativt

- Litt lett for at det blir riper

- Støv er svært synlig på den hvite flaten

 

Mighty Mouse var ingen skuffelse heller, fungere akkurat som den skal. Den ser også bra ut sammen med MacBooken.

Bærevesken jeg bestilte derimot hadde bare et rom med plass til MacBooken, savner en ytre lomme til mus etc.

 

Men en veldig godt kjøp :thumbup:

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...