derox Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hei, jeg har hatt denne siden sommer nå. Da jeg kjøpte den, forsvant den fra alle nettbutikker og informasjonssider dagen etter og siden har det nesten virket som om den ikke har vært produsert... De første dagene jeg hadde den var den noe ustabil og kresjet noen ganger, siden har den kjørt ganske stabilt fram til nå. Nå begynner det på den igjen og klikker spesiellt i spill, noe som kan indikere på overoppheting. Det er bare det at her den ene dagen klikka det ganske bra for den, den brukte 10 minutter på å komme til prelodinga til windows loaderen (den der vite stripa som kommmer nederst skjermen). Da den kom dertil, gikk det bare enda saktere. Jeg prøvde så med en recovery, først med den DVD'en jeg oppretta, så med Alt+F10 i biosloadingskjermen. Begge recoveryene stoppet på samme sted, File not found 'Preload.tag'. Det kan da ikke være samme feil på både recovery plata og den skjulte partisjonen? Her aner jeg moser i uglen... Dere som har/har hatt denne laptoppen - har dere opplevd noe lignende eller? Når jeg sender laptoppen til service, og det kommer til å ta mer enn en måned - har en eller burde en ikke ha rett på å disponere en lånepc da? Akkurat nå, føler jeg hat Endret 8. desember 2006 av derox
Te'om Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg kjøpte den, men sendte den tilbake etter noen dager da den ikke oppfylte mine forhåpninger helt. Jeg opplevde ingen av de tingene du beskriver med tanke på overoppheting og ustabilitet, men jeg hadde den som sagt kun i noen dager. Jeg og ble forresten overrasket over hvor fort den forsvant fra alle butikker uten videre. Lykke til med reparasjonen, hadde jeg vært deg hadde jeg hørt med butikken om muligheten for å få låne en maskin til du får den tilbake.
ventle Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 fiks emnetittel før en moderator ser det i henhold til forbrukerkjøpsloven har du i noen tilfeller (hvis du er uten produktet i over en uke, om jeg ikke tar feil) krav på låneprodukt så lenge du er forhindret fra å bruke din egen. Dog har du ikke krav på å låne ett nøyaktig tilsvarende produkt, men det er kanskje ikke så farlig akkurat her?
derox Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 Hei, tok litt tid for meg å svare, men takk Jeg skal virkelig sjekke det der med forbrukerkjøpsloven. Det er jo håpløst når en kjøper et såpass dyrt produkt som en er avhengig av. Jeg er student og pc er et must i studiet mitt da mye av skolemateriell blir lagt ut på web. Siden de tok denne modellen så kjapt ut av merkedet lurer jeg på om den er en sånn mandagsvare (er det ikke noe som heter det da? )
lunic Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 (endret) Har hatt nøyaktig samme problem som deg. Selv når jeg klokka ned prosessoren i Acers Empowering Technology-program og hadde bøker under som gav den ca. 4 centimeter med luft under seg, ville den skru seg av pga. overoppheting når jeg spilte Civ4. Kjøpte pc-en i mai og har måtte klare meg slik til nå pga. studier. Nå skal jeg inn i militæret på tirsdag, og hadde planlagt å sende den inn før da, helt til i kveld. Fikk nemlig BF2 til jul og instalerte det i dag. Spilte 2 timer i strekk med prosessoren på fullt (dog med bøker under) uten noe problem. Harddisken var rundt 45 grader og prosessoren 71, noe som vel er et stykke over det normale, men det har gått fint. Er uansett ikke fornøyd å måtte spille med bøker under, så kommer nok til å sende den inn. Har lest om andre som også har hatt problemer, så egentlig burde vi få pengene tilbake ettersom det tydeligvis er en "feilprodusert" modell. Kommer nok aldri mer til å kjøpe Acer... Endret 22. januar 2007 av lunic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå