Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter på en rar måte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke om dette er riktig forum men... Vel til saken: Pcen min har en rar oppstart, 5 sec etter jeg har trykket på start, kommer en screen opp som sier noe med "Windows XP Home Edition Boot screen" og "Windows home edition" også "Gjennoppretnings start" eller noe, så nederst "trykk F8 for feilsøkning" eller noe :S Det kommer vær gang etter jeg slår på maskinenen, det kommer slik 30sec innen jeg må velge dem så tar bare Windows XP Home Edition :S kan jeg få fjernet dette? Takker så 1000 mye for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei! Vet ikke om dette er riktig forum men... Vel til saken: Pcen min har en rar oppstart, 5 sec etter jeg har trykket på start, kommer en screen opp som sier noe med "Windows XP Home Edition Boot screen" og "Windows home edition" også "Gjennoppretnings start" eller noe, så nederst "trykk F8 for feilsøkning" eller noe :S Det kommer vær gang etter jeg slår på maskinenen, det kommer slik 30sec innen jeg må velge dem så tar bare Windows XP Home Edition :S kan jeg få fjernet dette? Takker så 1000 mye for hjelp!

7419264[/snapback]

Du har mest trolig recovery consolen installert. Når Windows' bootmanager oppdager at du har flere enn 1 start-muligheter viser den denne meny'en. Som standard viser den den i 30 sekunder og velger automatisk en av de om du ikke velger noe innen timeouten.

Du bør ha denne meny'en for å ha tilgang til recovery consolet. Men det du kan gjøre er å korte ned timeout til f.eks. 2-3 sekunder. Slik gjør du det: (har engelsk OS, prøver med norske navn likevel)

Egenskaper på Min Datamaskin

Velg tab'en Avansert

Trykk på Egenskaper innenfor Oppstart og gjennoppretting-rammen.

Her har du 2 valg for timeout og hva som skal velges som default.

Sett f.eks. til 3 sek på Vis liste med operativsystemer og

30 sek på Vis gjennopprettingsliste.

Ta den norske "oversettelsen" med en klype salt, så finner du ut av ting.

Endret av johneinar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...