Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke!


Anbefalte innlegg

Har et helt merkelig problem med en stasjonær pc. Den vil rett og slett ikke på! Jeg prøver å trykke på knappen, men ingenting skjer. Ettersom det er et grønt lys som er på inni maskinen, er det vel ikke strøm som er problemet. Det skal nevnes at den har gått på 1 gang, etter å ha trykket på knappen x^2 antall ganger.

 

Hva inni h... kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et helt merkelig problem med en stasjonær pc. Den vil rett og slett ikke på! Jeg prøver å trykke på knappen, men ingenting skjer. Ettersom det er et grønt lys som er på inni maskinen, er det vel ikke strøm som er problemet. Det skal nevnes at den har gått på 1 gang, etter å ha trykket på knappen x^2 antall ganger. 

 

Hva inni h... kan dette være?

7418171[/snapback]

 

 

Hei

Er ikke helt sikker men prøv å bytt ut Batteri først

 

 

håper det kommer liv igjen

Lenke til kommentar

Det kan være at strømforsyningen ikke leverer nok strøm, selv om det er liv i lysdioder eller LED-displays på hovedkortet. Det kan også være at selve bryteren som kortslutter PWR-connector på hovedkortet er defekt. Prøv å kortslutte de 2 pinnene som er koblet til bryteren og se om den oppfører seg annerledes. Sjekk manualen for hovedkortet dersom du er usikker på hvor disse pinnene er. Det skal holde å kortslutte dem i et sekunds tid.

Lenke til kommentar

Angel-79: Regner med du mener "BIOS"-batteriet? Lades ikke dette når maskinen er på?

 

Caze: Installerte ikke ny hardware før maskinen døde. Skal dette ha noe å si?

 

oyvindkvamme: Vennligst rapporter hit hvis du finner ut av problemet! :whistle:

 

Får dessverre ikke mekket på den før 19. des...

Endret av sveioen
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Har et helt merkelig problem med en stasjonær pc. Den vil rett og slett ikke på! Jeg prøver å trykke på knappen, men ingenting skjer. Ettersom det er et grønt lys som er på inni maskinen, er det vel ikke strøm som er problemet. Det skal nevnes at den har gått på 1 gang, etter å ha trykket på knappen x^2 antall ganger. 

 

Hva inni h... kan dette være?

7418171[/snapback]

 

har hatt samme problem. lampene lyste men pc'en ville ikke på. måtte til slutt bytte ut til PSU med litt mere Watt og da funka det som bare det :)

Lenke til kommentar
Gjerne litt løst svar men kan det være noe i veienr med påknappen?

7633223[/snapback]

 

Du kan i så fall prøve "kortslutte" pinnene hvor på kanppen er koblett til(nederst til høyere på hovedkortet). Bare å dra ut kontakten og legge f.eks en skrutrekker mellom pinnene slik at det blir en kortsluttning, da skal pc starte.

 

Jeg har startet pcen min sånn mange ganger.

Lenke til kommentar
Gjerne litt løst svar men kan det være noe i veienr med påknappen?

7633223[/snapback]

 

Du kan i så fall prøve "kortslutte" pinnene hvor på kanppen er koblett til(nederst til høyere på hovedkortet). Bare å dra ut kontakten og legge f.eks en skrutrekker mellom pinnene slik at det blir en kortsluttning, da skal pc starte.

 

Jeg har startet pcen min sånn mange ganger.

7633430[/snapback]

 

Hva står det i det tredje innlegget i denne posten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...