Gå til innhold

Hvordan lage snirklene som man ser overalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Veldig ofte ser jeg "snirkler" i bilder. Aner ikke hva jeg kan kalle de. Passer til røyk, skyer, vann ++, men som oftest brukt som pynt / prikken over I'en. Legger ved en dårlig illustrasjon som såvidt ligner på det jeg er på jakt etter.

post-50769-1165173257_thumb.jpg

Jeg vil gjerne lære å lage noe lignende. Min er jo laget med en brush, regner med at slikt gjerne er laget i Illustrator e.l. Bruker kun PS og IL selv, fint om noen kan linke til en guide eller forklare hvordan man gjør det i et av disse programmene.

EDIT: Eller er det tegn på papir-og-lag-outlines som er prinsippet med slike?

Endret av -Teddy-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det jeg er på jakt etter. - Takk! Dette er jo en grei temporær løsning for bildet jeg lager nå, men jeg skulle gjerne lært meg å lage de fra scratch.

Skrevet

Ser for meg at det er med pen tool e.l. verktøy jeg og, men jeg har liten erfaring med denne. Brukt den endel til å tegne outlines på ting, maskere områder o.l. men ikke direkte til å lage nye grafiske elementer.

Skrevet

Tror nok det er tegnet med tegnebrett, hvertfall de flotteste av de..

Prøvde de brushene 19-Sondre-89 linket til, og var langt fra imponert av de!

Skrevet

Hakke peiling om de er bra eller ikke jeg:P hehe.. hmm.. kanskje jeg for prøve de:P Se om det går an å bruke til noe :hmm:

Men få se hva du har lagd da goggen90, har aldri prøvd de før, kanskje jeg for noen ideer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...