Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc, 17 - 20000kr.


KimS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal nå gå til innkjøp av familiens første bærbare PC. Denne skal brukes til alt fra surfing på nett til spilling, redigering og video. Jeg ønsker altså at denne PC'en skal kunne takle det meste.

 

Dette koster, og pennger er vell ikke det største hinderet. Jeg har tenkt meg en sum fre 17000 til 20000 + litt. Når jeg bruker en slik sum av pennger på en maskin, er kravet at denne skal yte maks. Den bør vere stillegående, ha et grafikk-kort som gjør spilling til lek og ha grei lagringskapasitet. Det er også et ønske at den ikke veier all verden. Den må ha en prossesor med Turion X2/Core 2 Duo teknologi og 2GB RAM. Ser helst for meg en 17" LCD, men 15" kan også gå.

 

Det er altså viktig for meg å få meg en "råtass" av en PC som yter på alle kanter, USB, Firewire og WLAN er nødvendig. Et web-camera er også sjekt.

 

Jeg er ikke godt oppdatert på bærbare PC'er nå for tiden, men kan vise til XPS M1710 og Acer Ferrari 1005 som noen av de jeg har sett på. Det er ikke et must at prisen må ligge i denne klassen, men ønsker ikke å bruke så alt for mye kroner. Jeg ar åpen for foslag, alt jeg vill, er å få ta i en "råtass". Jeg vet at Vista kommer snart, men det er alikavell gunstigere i min situasjon å kjøpe før nyttår.

 

Takker for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Svettie_INAKTIV

Har jo dell inspiron 9400.....

 

For 20000 får du en VELDIG bra maskin!!! For 20000 på XPS'en er vel ikke specsa så gode, uttalte Svettie uten å ha sjekket.....

Lenke til kommentar
Hva med denne PC`en?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326863

Minner om at Vista kommer om ca 2 måneder...

7415478[/snapback]

Er klar over at vista kommer i januar. Men for min del hadde det vert en fordel å fått tak i det før nyttår. Men noen som hvet hvordan Vista vill fungere alla MediaCenter med TV-tuner? OG vill https://www.dellvistaupgrade.com/faqs.aspx si at dell gir ut gratis Vista Premium til de som kjøper MediaCenter nå? Eller er de sjulte kostnadene med her også?

Endret av KimS
Lenke til kommentar
Hva med denne PC`en?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326863

Minner om at Vista kommer om ca 2 måneder...

7415478[/snapback]

Er klar over at vista kommer i januar. Men for min del hadde det vert en fordel å fått tak i det før nyttår. Men noen som hvet hvordan Vista vill fungere alla MediaCenter med TV-tuner? OG vill https://www.dellvistaupgrade.com/faqs.aspx si at dell gir ut gratis Vista Premium til de som kjøper MediaCenter nå? Eller er de sjulte kostnadene med her også?

7415522[/snapback]

 

 

DEt stemmer nok at du får vista gratis da. tror eneste du må betale er frakta for den.

 

mvh

Lenke til kommentar
Jeg er ikke godt oppdatert på bærbare PC'er nå for tiden, men kan vise til XPS M1710 og Acer Ferrari 1005 som noen av de jeg har sett på.

7415007[/snapback]

 

Av disse to ville jeg helt klart valgt XPS'en, hvis du ikke er opptatt av at utseendet på din bærbare skal være det kuleste også hadde jeg aldri kjøpt en ferrari pc. Føler du bruker 2-3000 for ferrarilogoen.

Lenke til kommentar

Er Apple noe alternativ?

Jeg har hatt PC hele mitt liv og har etterhvert fått meg fler og fler mac'er og jeg kan ikke uttrykke hvor mye mer fornøyd jeg er med mac'ene enn selv min nyeste PC. Spesielt når man driver med videoredigering er jo apple's maskiner suverene!

 

Men det er jo en smaks-sak, og mange er jo ikke vant med OSX som operativsystem, men det er absolutt verdt et forsøk etter min mening!

 

Maskinene koster dessverre litt mer med samme specs som Windows-baserte laptop'er da.. :-/

 

MacBook Pro

Lenke til kommentar
Jeg er ikke godt oppdatert på bærbare PC'er nå for tiden, men kan vise til XPS M1710 og Acer Ferrari 1005 som noen av de jeg har sett på.

Takker for alle forslag!

7415007[/snapback]

Synes du burde få mye bedre spesifikasjoner for 19000 (hinter da til Ferrari). Du kan jo se på denne som tidligere er nevnt i tråden, men du får den billigere hos Stretto.

 

For 16000 får du disse spesifikasjonene:

 

Innebygde enheter  Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Prosessor  Intel Core 2 Duo T7200 / 2 GHz ( Dual-Core )

Cache-minne  4 MB - L2 Cache

RAM  2 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz ( 2 x 1 GB )

Kortleser  5 i 1

Harddisk  200 GB - Serial ATA-150

Optisk lagring  DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrert

Skjerm  17" TFT aktiv matrise 1440 x 900 ( WXGA+ )

Grafikk-kontroller  NVIDIA GeForce Go 7900 - 512 MB

 

Helt klart noe å gå for, kontra Ferrari (som faktisk er en del dårligere) til 3000 kroner dyrere! :whistle:

Lenke til kommentar
Husk bare å bestille Engelsk! Dell gir ikke ut vista oppgraderinger til norsk xp/mce etter hva jeg har hørt. Mulig de har endret det, da får noen rette på meg :)

7418687[/snapback]

De skriver jo dette om Windows Vista Capable på den norske seksjonen av Dells hjemmesider. Jeg får ta en telefon til en av selgerne deres og høre, så sier jeg fra her.

 

 

Er Apple noe alternativ?

Jeg har hatt PC hele mitt liv og har etterhvert fått meg fler og fler mac'er og jeg kan ikke uttrykke hvor mye mer fornøyd jeg er med mac'ene enn selv min nyeste PC. Spesielt når man driver med videoredigering er jo apple's maskiner suverene!

 

Men det er jo en smaks-sak, og mange er jo ikke vant med OSX som operativsystem, men det er absolutt verdt et forsøk etter min mening!

 

Maskinene koster dessverre litt mer med samme specs som Windows-baserte laptop'er da.. :-/

 

MacBook Pro

7418978[/snapback]

Trur ikke Mac er et altenativ nei.

 

Så langt står det mellom XPS M1710 og Toshiba P100. Takker for alle forslag så langt, og kom gjerne med flere!

Lenke til kommentar
Hadde ikke vært i tvil! XPS!

7421202[/snapback]

Ikke enig med deg. 6000 kroner dyrere, mindre harddisk, dårligere dvd-brenner/spiller. Kanskje minimalt bedre skjermkort, men overhode ikke vært 6000 kroner mer enn P100. Også minimalt bedre prosessor, forsatt ikke vært 6000.

 

P100! :love:

7421661[/snapback]

 

Skjermkortet er en god del bedre, over 50% raskere. Du får mye høyere skjermoppløsning, bedre byggekvalitet, mye bedre batterilevetid. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er verdt 6000,- ekstra, det får bli opp til hver enkelt å vurdere, men det er klart at XPS M1710 er bedre enn P100 på det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...