Gå til innhold

Genererte dropdowns oppfører seg merkelig


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker javascript til å generere dropdown menyer, men har støtt på noen merkelige problemer. Det viser seg at browserene er følsom for rekkefølgen jeg kaller de forskjellige funksjonene, og jeg kan ikke skjønne hvorfor.

 

Eksempel.

 

Lager tre select felter, en for dag, måned, og år. Tre forskjellige javascript metoder tar seg av hver sin select box. En annen metode kjører kallene til alle tre metodene, og det er rekkefølgen her som har noe å si. Kun èn bestemt rekkefølge funker, ellers vil en eller flere av dropdown feltene bare bli tomme..

 

Noen som har noen anelse om hvorfor? Jeg kan selvfølgelig bare putte dem i den rekkefølgen hvor de funker, men jeg vil gjerne vite hvorfor det er et problem.

 

Edit: Gikk over til en annen bedre metode som gjorde at problemet forsvant.. men lurer fremdeles på hva som var galt med første. Brukte document saken til å først sette lengden på elementet, og så fylle det inn ved hjelp av document. Det jeg nå bruker er å bare append en og en (trenger ikke da å spesifisere lengden lenger).

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...