Gå til innhold

CD'en brakk! Hva gjør jeg? (The Sims 2, vil ha ny)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert flere her som har brekt en spillcd/dvd ved et uhell. Jeg har lenge vært nervøs når jeg skal ta The Sims 2 cd'en ut av coveret fordi den sitter så himla godt fast. Idag brakk den altså fra ytterkanten inn mot mitten.

Jeg vil gjerne ha en ny cd, hva gjør jeg? Er to år siden jeg kjøpte det og alle cd'ene er i ypperlig stand, unntatt Disc 1 vel og merke.. Den er jo brekt. :wee: Finner nok ikke kvitteringen. Hvem kontakter jeg? Må være noen andre her som har gått igjennom den samme prosedyren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brekt en CD før og behandler alt jeg har med omhu. Kan nesten skylde på coveret, det er umulig å trykke inn "knappen" i midten av cd'en for at den skal falle ut, og den sitter så hardt at man bøyer cd'en en del før den hopper av. Disc 2, 3 og 4 sitter ikke så hardt, disse er som de skal. Det er coveret det er noe galt med. :tease:

Skrevet

hehe, ja er enig - hater slike cover.

Problemet er at butikker og distributører ikke vil bytte noe PC spill, fordet om de er kopibeskyttet og umulig å kopiere (for mannen i gata). Hvis du absolutt ville kopiere spillet, så hadde du ikke kjøpt det i det hele tatt, du hadde tatt ned CD'ene fra internett. Pirater bruker jo crackede versjoner, så de slipper hele greia, bah!

Skrevet

Du kan prøve å ta bilde av alle CDene med CD keyen også i bildet og sende til EA support og forklare saken. Tviler litt på at det funker da, siden CDen faktisk er ødelagt. Jeg gjorde det hvertfall slik da jeg trengte ny CD key for å bevise at jeg hadde kjøpt spillet.

Skrevet
Er det ikke slik at når du kjøper et spill, kjøper du ikke akkurat DET spillet fysisk sett, men retten til å eie en kopi av dette spillet?

7414157[/snapback]

Hehe, rart å tenke på :dontgetit:

Skrevet
Er det ikke slik at når du kjøper et spill, kjøper du ikke akkurat DET spillet fysisk sett, men retten til å eie en kopi av dette spillet?

7414157[/snapback]

Jo, mener det.

Blizzard deler i hvertfall ut CDer mot at man bare betaler for porto.

Skrevet
Regn med minst tre ukers ventetid.

7415685[/snapback]

Det får gå. Jeg kjører et image imens. :) Godt å høre at det er mulighet for å få ny cd.

Ringer de på mandag. Prøvde å kontakte de på mail en gang, fikk aldri svar. Hvordan er det med norsk/engelsk support? Ser 800 13 897 nummeret på baksiden av coveret. Det står ved siden av en norsk mailadresse til EA, er dette rett telefonnummer? Er jo 8 forskjellige numre om man søker på Electronic Arts i telefonkatalogen / Gule Sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...