xersess Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 hey eg formaterte pc-en min i går, men så straks den var ferdig, ville den ikkje starte, da kommer det bare frem ein svart skjerm der det står, at eg mangler den filen: system32\hal.dll korleis skal eg få tak i den no? det einaste eg kjem innpå er BIOS. takker alle svar.
Gjakmarrja Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674874&hl= ?
genesis Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvilken disk var det du formaterte? Det virker jo nesten som du formaterte disken med windows-installasjonen på? Formaterte du via windows? ett søk på google_ http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/162.shtml
xersess Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 re-installer ein gong til.... 7412993[/snapback] ja, men når eg putter cd-en i ein gang til, så skjer det ingenting. virker ikkje som det har no effekt å putte i cd-er, har bare bios å hjelpe meg med...
zimzar Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hei Da du formatterte forsvant nok alt på disken, også operativsystemet. 1) Putt inn en CD med et operativsystem (eks. Windowsxp) 2) Velg Boot from CDROM i BIOS Håper det ordner seg. zimzar Endret 3. desember 2006 av zimzar
xersess Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 hey, problemet løste seg, eg oppfrodrar alle med dette problemet og gjere dette: press delete knappen for å gå inn på BIOS. velg advanced BIOS feuture. der finner du "floppy" og "cd rom" floppy står øverst cd rom litt nedafor... bytt om på dei slik at cd rom kjem før floppy. så restarter du pc-en din etter å lagret endringene på bios.. når pc-en starter booter du fra cd, og reinstalerer windows, da skal det fungere... fungerte i alle fall her. når pc-en din er reformatert kan du bytte tilbake på floppy og cd-rom slik som det var..
xersess Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 HeiDa du formatterte forsvant nok alt på disken, også operativsystemet. 1) Putt inn en CD med et operativsystem (eks. Windowsxp) 2) Velg Boot from CDROM i BIOS Håper det ordner seg. zimzar 7413097[/snapback] tusen takk for hjelpen zimzar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå