Gå til innhold

Overscan problemer med Toshiba 37WL66Z


Anbefalte innlegg

Har snakket litt rundt på forumet her om denne modellen og har kommet frem til at TV'n er stort sett veldig bra, men den sliter litt ved DVI->HDMI tilkobling av pc.

 

Er relativt ny på LCD-TV området og her ikke helt inne i terminologien enda, men jeg tror at problemet ligger i overscan/underscan.

 

Altså som på en vanlig LCD skjerm som en bruker sammen med en pc så er vi vant til å endre oppløsningen på skjermen uten at deler av desktopen forsvinner utenfor skjermrammene. Det som skjer er jo bare at alt blir "mindre" og vi får mer "plass" på desktopen.

 

Denne TV modellen har en 1366x768 skjerm og støtter 720p og 1080i.

 

Problemet er bare at når jeg setter oppløsningen til 1280x720 eller 1366x768 eller ikke minst 1920x1080 så forsvinner da desktopen utenfor rammene.

 

Hvorfor skjer dette? Er det andre som har vært borti problemet og finnes det en grei løsning?

 

Jeg lurer også på om det å spille av en 720p film hvis oppløsningen er satt til 1366x768 på noen måte vil forringe kvaliteten på bildet? Vil den da oppskalere bildet? Og hvis dette er tilfellet, går det ann å få stilt inn 1280x720p slik at den fyller ut hele skjermen på noen måte?

 

Det er ikke bare når jeg er inne i Windows jeg mister desktopen utenfor skjermen, men også når den viser boot screen etc..

 

Hva skjer?

 

Frustrert...

Endret av jvestby
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg fikk denne TV'en (37WL66Zs) i går og opplever samme problemet, men med VGA tilkobling. Er det noen som har funnet en løsning på dette? "PC Setting" under innstillinger er dessuten grået ut. Gjelder dette for andre også?

 

Jeg skal teste med nyeste ATi driverene i kveld. Hvis ikke det blir bedre kommer jeg nok også til å bytte den inn...

Lenke til kommentar
Jeg fikk denne TV'en (37WL66Zs) i går og opplever samme problemet, men med VGA tilkobling. Er det noen som har funnet en løsning på dette? "PC Setting" under innstillinger er dessuten grået ut. Gjelder dette for andre også?

 

Jeg skal teste med nyeste ATi driverene i kveld. Hvis ikke det blir bedre kommer jeg nok også til å bytte den inn...

7740994[/snapback]

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpre denne tven, men det som hindrer litt er dette problemet. Har du noe nytt?

Lenke til kommentar

Jeg har også fått meg denne tv'n. Jeg har det samme problemet. Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i denne modellen siden den er den første av regza tvene. Det virker for meg som om denne modellen er en slags prototype. Jeg skal sjekke med butikken i morgen om de kan klare å koble opp en pc til en av de andre regza tvene de har der. Hvis dette ikke går så er det toshiba som har driti seg ut. Ikke F at jeg gidder å kjøpe en 300-500 kroners klump som gjør dvi til HDMi bare fordi tv-en ikke funker skikkelig.

Lenke til kommentar
Jeg har også fått meg denne tv'n. Jeg har det samme problemet. Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i denne modellen siden den er den første av regza tvene. Det virker for meg som om denne modellen er en slags prototype. Jeg skal sjekke med butikken i morgen om de kan klare å koble opp en pc til en av de andre regza tvene de har der. Hvis dette ikke går så er det toshiba som har driti seg ut. Ikke F at jeg gidder å kjøpe en 300-500 kroners klump som gjør dvi til HDMi bare fordi tv-en ikke funker skikkelig.

7816690[/snapback]

 

Til info så koster en slik klump 179,- på Clas Ohlson, om pris betyr noe... :)

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=1129212

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...