Gå til innhold

Asus med Celeron Mobile 420 prosessor


Spaniolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
intel sine spesifikasjoner... Ser ut som om chipsettet desverre ikke støtter cpuer med 667mhz fsb, så du er nok låst til celeron cpuene.. :(

7420747[/snapback]

Du snakker om?

De fleste pentium M bruker 533mhz FSB

7420750[/snapback]

Så vidt meg bekjent er ikke dothan og core modellene pin-kompatible... De bruker samme socket men har forskjellig pin-konfigurasjon..

7420776[/snapback]

Er stor forsjell på core og pentium m da :p

De skal nok være pinkompitable... begge kjører på socket 479 (tror jeg)

Men det ville nok ikke støttes pågrunn av chippsette uansett

 

Så jeg ville ha prøvd pentium m 1,6ghz på maskinen, viss den ikke funker er det jo bare og selge den igjen... litt kipt viss pcen kræsjer (er snart jul, så kansje ikke det væsjte)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som "Un0kai" forgjeves prøver å forklare her..: :)

Nyere hk basert på S479 som er laget for Core Duo støtter ikke Pentium M / Celeron M ("Banias"/"Dothan"/"Sonoma"-serien).

Lenke til kommentar
intel sine spesifikasjoner... Ser ut som om chipsettet desverre ikke støtter cpuer med 667mhz fsb, så du er nok låst til celeron cpuene.. :(

7420747[/snapback]

Du snakker om?

De fleste pentium M bruker 533mhz FSB

7420750[/snapback]

Så vidt meg bekjent er ikke dothan og core modellene pin-kompatible... De bruker samme socket men har forskjellig pin-konfigurasjon..

7420776[/snapback]

Er stor forsjell på core og pentium m da :p

De skal nok være pinkompitable... begge kjører på socket 479 (tror jeg)

Men det ville nok ikke støttes pågrunn av chippsette uansett

Så jeg ville ha prøvd pentium m 1,6ghz på maskinen, viss den ikke funker er det jo bare og selge den igjen... litt kipt viss pcen kræsjer (er snart jul, så kansje ikke det væsjte)

7420790[/snapback]

Så fremt du ikke har prøvd dette selv eller kan linke til en troverdig kilde, så synes jeg det er ganske tåpelig å foreslå å prøve dette. Core duo (celeron 4xx serien) og core2 duo benytter en anne pin konfigurasjon enn pentium m (celeron 3xx serien). Dvs. det har ingen ting for seg å prøve da det ikke vil virke, og i verste fall så ødelegger man hket til laptopen eller cpuen... Jeg forstår ikke at du tør å uttale deg så bastant når du ikke vet hva du snakker om.. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...