Evleos Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Hei Byttet nylig om SIS 735 hovedkortet med et Nforce hovedkort, men når jeg startet opp pcen i XP henger det seg, bluescreen. Nesten med en gang. Men I linux(mandrake) går alt som aldri før! MÅ man reinstalere OS'et da? Takk for alle svar!
JoaJoa Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Hmm.. Hadde et lignende problem fredag. Jeg fikk til å starte i sikkermodus vel og merke. Slettet alle skjermdriverne og la inn nye nvidia-drivere og directx på nytt. Da funket det. Det skader jo ikke å prøve
AKIRAx77 Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Det skulle da vel ikke være nødvendig å si: SELVFØLGELIG!!!! HALLO!!! Hovedkorte holder jo alle kontrollere og driverne i OSet ditt prøver å finne dem..og nå har du fjerna hardwaren som driverne prøver å finne..seff går det på tryne. Dette skulle ikke være nødvendig å forklare. Bytter du noe så fundamentalt som et hovedkort....så formaterer du HDen og reinstalerer OSet. Det finnes unntak hvor det har fungert, men personlig synes jeg det er deilig å renske systemet for gamle systemfiler og rusk og rask..du vil få et mer stabilt system i lengden. AKIRA
ponke Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 16:31, skrev AKIRAx24:Det skulle da vel ikke være nødvendig å si: SELVFØLGELIG!!!! HALLO!!![...]AKIRA Selv om det er noe så "enkelt" og fundamentalt, så trenger vi vel ikke være slik når vi forteller det. AKIRA har rett, når du bytter ut noe så grunnleggende som et hovedkort, er det strengt tatt obligatorisk å reinstallere operativsystemet. Dette er for at operativsystemet har vansker med å bare forandre alle drivere slik av seg selv. Tenk selv om noen hadde revet ut ryggmargen din.. ehm, dårlig eksempel. Uansett, reinstaller operativsystemet/ene. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)
Evleos Skrevet 17. november 2002 Forfatter Skrevet 17. november 2002 Herregud, AKIRA(?) sjukt teit du eller? .. Det fungerte helt fin paa mandrake, uten noen reinstalasjon, - La merke til at XP-en kresja paa AGP driveren til SIS .. Men takk for svarene dere andre, reinstalerte XP og alt gaar nydelig! :smile: .. bare aa laste ned den 20mb lille driverpakken til nvidia ..
AKIRAx77 Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 18:27, skrev lithium:Herregud, AKIRA(?)sjukt teit du eller?reinstalerte XP og alt gaar nydelig! :smile: .. ja..helt sjuk..suuuper teit..kan ikke noe!!...wakko...så sjuk at du gjorde det jeg sa... AKIRA
Kjetil Lura Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Quote: lithium skrev (2002-11-17 21:55):Herregudjackass Såså vær snille gutter nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå