Gå til innhold

Mediaportal på TV'en


Anbefalte innlegg

Hei

 

Mitt problem er at jeg ikke klarer å få opp mediaportal på TV'en? De to forsøkene mine er som følger:

 

1.) Cloner jeg skjermen blir tv oppløsningen for stor, er det mulig å få denne oppløsningen mindre?

 

2.) Hvis jeg velger extended desktop vil ikke mediaportal kjøre i fullskjerm på TV'en men bare på pc'en.

 

Jeg har et ATI skjermkort og video ut!

 

Hvordan er det andre stiller inn systemet sitt for en vanlig (ikke dedikert) PC som kobles til en TV med mediaportal?

 

På forrhånd takk!

Endret av Christopher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke TV'en som primary, og dataskjermen som secondary.

 

Om du går inn på kontrollpanelet der du ser to skjermer ved siden av hverandre, så velger du den til høyre, og endrer oppløsningen på den forskjellig fra den som står til venstre.

 

Datamaskinen tillater kun fullskjerm på den ene skjermen. Ikke på begge to. Det vil si, den som har hovedfokus, er den som får fullskjerm (primary).

Lenke til kommentar

Takk for svar men selv om jeg velger TV'en som primary så kan jeg ikke ha forskjellig oppløsning på TV'en og monitoren!

 

Jeg har klart å få det sånn at jeg velger extended desktop med TV'en som primary (lav oppløsning) og monitoren som secondary (høy oppløsning) men da åpner alle programmer seg på TV og jeg ser de ikke på monitoren, det blir helt feil.

 

Det som er den ideele løsningen er en clone av TVen og monitoren hvor TV oppløsningen er mindre enn monitoren.

 

(Mediaportal i clone vises riktig på monitoren men for stor oppløsning for tv'en)

 

Tips?

Endret av Christopher
Lenke til kommentar

Fant en løsning hvor jeg lagde et program som først stilte ned oppløsningen startet mediaportal og så når jeg var ferdig stilte tilbake oppløsningen. Dette funket veldig bra.

 

Men mitt problem nå er at filmvisning er hakkete med alle type spillere! Hva skyldes dette?

 

Min PC er P4 2,8 ghz 512 mb ram radeon 9600 pro skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...