Gå til innhold

Asus v8420 128MB eller Point Of View GeForce4 Ti4200SE


joac

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser at komplett i denne ukens tilbud kommer med Asus v8420 med 128MB minne til 1450 kroner.

Lurer litt på nytt skjermkort men hadde egentlig tenkt med POV SE 64MB til 1399 på mamoz.no

 

Hva synes dere? Pov kortet har jo høyere minne hastighet 550Mhz mot Asus sin 444, men Asus kortet har jo dobbelt så mye minne da. I tillegg kan vel POV kortet klokkes en del mer generellt.

 

Takker for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville tatt Asus kortet, for du vil komme til å ha nytte av mye ram i kommende spill..

og desuten er det som regel ikke noe som helst problem å klokke Asus kortet opp til 550Mhz på minnet... :wink:

 

Mvh, Jan Erik

 

Edit: bare et eksempen, hva ville du hatt? en 60GB HD på 7200rpm, eller en 120GB HD på 5200rpm? :smile:

 

_________________

Asus A7V133-c

AMD Athlon XP 1800+

512MB SDRam PC133

Asus GeForce4 Ti4400 128Mb

Seagate Barracuda V 120GB 7200rpm

SB Pci 64

LG CDRW 40*12*40

3DMark 2001se: 9124

min hjemmeside

 

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-11-17 12:02 ]

Lenke til kommentar

Vet ingenting om Asus kortet, men en kompis av meg har POV SE kortet og det overklokker way beyond Ti4600 hastighet.

 

Tror ikke 64/128mb ram er så utrolig nøye jeg... Kanskje du vil merke forskjellen utpå nyåret når mere heftige spilltitler kommer?

 

Skal ikke råde deg til noe, men søk litt rundt omkring om du ikke kan finne noe info om 64 vs 128MB ram og hvilke spill du evt vil merke forskjell.

Lenke til kommentar

Så på http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...200/index7.html

der det testes et annet 128MB 4200 kort(Aopen), at det ligger litt bak et klokket Pov kort på ytelse i 3d mark, men at det slår POV kortet i tester der mye minne trengs. Tror kanskje jeg går for Asus kortet jeg, gjør ikke så mye at det ligger litt bak i ytelse nå, hvis det tar det igjen senere.

Jeg pleier vanligvis å ha utstyret mitt en stund, i motsetning til en del av dere andre hehe.(Sitter fremdeles med mitt 3 år gamle geforce256)

Fint med flere innspill forresten

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: joac på 2002-11-17 14:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...