Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksoslekkasje Opel Vectra B 1,8L

Opelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg hadde en liten eksoslekkasje imellom topp og eksosmanifold og skulle stramme mutterne litt for å bli kvitt dette.

Selfølgelig vred jeg av ene bolten helt inne i hullet og får jo ikke byttet denne uten at jeg demonterer topp og manifold og borer og gjenger denne ut og setter i ny bolt. Faren er og stor for at jeg knekker flere av boltene hvis jeg gjør dette.

Lekkasjen slik som nå er ikke noe værre en før men det "klikker" litt spesielt når motoren er kald.

Bilen skal EU kontrolleres snart og jeg vet ikke om dette blir godtatt? Vet noen hvor nøye det er?

Finnes det noen grei måte å fikse dette på slik at det varer ett års tid, eller ivertfall slik at den går igjennom en EU kontroll..?

Fikk nemlig tips om å bruke ovnskitt å presse dette inn i mellom manifold og topp.

Hva med Biltema sin 600 grader lakkspray..? Ville det kunne virke å ssprøyte slik lakkspray flere ganger på. Denne penetrerer jo litt og vil kanskje kunne bygge opp en lag slik at det ble tett....eller...?

Noen forslag

Opelen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta litt eksosreparasjonspasta og se om det holder. Det må iallefall være tett om den skal bli godkjent. Lekasjer der hjelper lite å prøve å stramme boltene her om det lekker, da det som oftest er pakningen som er defekt og bør byttes.

Skrevet

Hei og takk for svar

Vet du hvor mye temperatur denne tåler da, pastaen altså..?

Ekspanderer denne..?

Du kan jo ta litt eksosreparasjonspasta og se om det holder. Det må iallefall være tett om den skal bli godkjent. Lekasjer der hjelper lite å prøve å stramme boltene her om det lekker, da det som oftest er pakningen som er defekt og bør byttes.

7394725[/snapback]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...