Gå til innhold

Kjenner noen til EVGA Hovedkort?


Lydfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på ingen måte ett nytt og ukjent merke, de har vært tilstede lenge og jeg kan ingenting annet enn å anbefale deg det hovedkortet du har sett på.

Det er lenge siden jeg har tatt i ett så bra og komplett kort som det du nevner, stabilt, bra til overklokking, mange gode løsninger, god layout for å nevne noe.

 

Du vil ikke angre om du kjøper deg ett slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har hatt kortet i en uke nå, og førsteinntrykket er positivt! Litt buggy Bios, særlig med QX6700, men det regner jeg med blir bedre med nye revisjoner. (Håper?)

 

Men det har kanskje ikke like høy "bling-faktor", som Striker-kortet.

7401337[/snapback]

Hehe, ja.. Tenker på det samme.. Ligg ant te at EVGA HKet er det "beste", men har lyst på ASUS striker kortet, pga."Bling-faktoren", da det står mere i stil med resten av innholdet i PCen, da jeg blant annet har 8x UV Kald katode rør, osv.. :blush:

 

Er det mye som skiller disse to kortene, bortsett i fra "bling" faktoren?

 

(Tenker da isammens med en C2D E6600 CPU, og et SLI oppsett.. Ram er fremdeles uvist.. :hmm: Men blir iallefall 2GB og PC6400 eller raskere for litt OC.. :whistle: )

 

PS. Vet at jeg er litt lat som maser og spørr.. Men haster litt, da jeg straks får min nye 24" dell LCD skjerm, å treng å oppgradere systemet til da, for å ytnytte den til sitt fulle. :dribble:

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Så en test som viste at EVGA-kortet var strået vassere enn Striker-kortet, noe som mest trolig kan tilskrives forskjeller i Bios, i og med at chipsettet er det samme.

 

Kommer ikke på hvor testen var, men fant den i en tråd borte på Xtremesystems.org.

 

Ellers blir vel DFI-kortet en killer, den står definitivt på listen min. RD600 høres lovende ut også, men litt mer usikkert mht. antall kort som lages, Bios-oppdateringer og prisen. Så langt jeg vet er DFI den eneste fabrikanten som lager et hovedkort basert på RD600.

 

Tony borte på XS har allerede fått tak et et eksemplar, følg med på RD600-tråden, så ser vi hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette kortet i en helg nå, og må si meg veldig fornøyd med alle sider ;) Eneste er at jeg opplevde å få en av pinsene til CPUen helt bøyd :S Så jeg måtte pirke den opp igjen med en tegnestift. Utenom det er det veldig bra. Kanskje litt ustabilt enda til overklokking. Har nettop oppdatert BIOSen og skal prøve litt mer overklokking da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...