Gå til innhold

Total War: Hva ønsker du deg i det nye Total war?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bedre fiende (unntaket hittil i M2TW er timuridene, som jeg ikke helt veit hva jeg skal gjøre med :D), mer nyskapende spillbarhet, mer muligheter innen politikk og diplomati, annerledes løsning på autoslag (jeg taper da ikke SÅ mye hvis jeg spiller slaget selv).

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Multiplayer i kampanje mappet hadde vært noe. Tenk å plutselig bli angrepet av kameraten din som har tatt over halve verden. Hadde vært kult, :).

7578447[/snapback]

Men hadde du ikke kjedet vettet av deg da? Når han har f.eks 43 byer og slott å passe på hver turn! Det hadde tatt evigheter å bytte på

Skrevet
Multiplayer i kampanje mappet hadde vært noe. Tenk å plutselig bli angrepet av kameraten din som har tatt over halve verden. Hadde vært kult, :).

7578447[/snapback]

Men hadde du ikke kjedet vettet av deg da? Når han har f.eks 43 byer og slott å passe på hver turn! Det hadde tatt evigheter å bytte på

7579079[/snapback]

De kan jo kanskje bruke en motor som Hearts of Iron har. At det går i timer, dager måneder og år. Menmen.

Skrevet

Alle players kunne ha turn samtidig, men når de var ferdige var det bare å trykke på next turn. Så måtte man vente til alle andre var ferdige.

Skrevet
Alle players kunne ha turn samtidig, men når de var ferdige var det bare å trykke på next turn. Så måtte man vente til alle andre var ferdige.

:ph34r:

Skrevet

Hvis det skal være sjøslag, må det lages skikkelig. Ikke noe Imperial Glory-skit. Det må bli lettere å styre skipene, og det måtte bli forskjellige skip for de forskjellige fraksjonene. Og skipene må få bedre navn enn Boats og Large Boats.(Vet ikke om dette er forskjellig i M2:TW, men det var sånn i Rome:TW)

Det burde være mulig å bygge byene som i f.eks Age of Empires-serien. Kanskje ikke alle bygninger, men i allefall viktige bygninger, murer og veier osv.. (byggingen burde kanskje være valgfri.)

Mulighet til å lage flere forsvarsmurer utenfor hverandre. (som f.eks Minas Tirith i Ringenes Herre.)

Skrevet (endret)
Hvis det skal være sjøslag, må det lages skikkelig. Ikke noe Imperial Glory-skit. Det må bli lettere å styre skipene, og det måtte bli forskjellige skip for de forskjellige fraksjonene. Og skipene må få bedre navn enn Boats og Large Boats.(Vet ikke om dette er forskjellig i M2:TW, men det var sånn i Rome:TW)

I Rome:TW har man jo Bireme, Thrireme og Quincireme i tillegg til boats og large boats da.. Men du har rett i at det er ikke så mye variasjon. Selve båtene hadde ikke trengt å være så kjempeforskjellige, men mannskapene og taktikken skulle ha vært annerledes fra faksjon til faksjon.

Det burde være mulig å bygge byene som i f.eks Age of Empires-serien. Kanskje ikke alle bygninger, men i allefall viktige bygninger, murer og veier osv.. (byggingen burde kanskje være valgfri.)

Mulighet til å lage flere forsvarsmurer utenfor hverandre. (som f.eks Minas Tirith i Ringenes Herre.)

Hadde vært stilig det, men det blir jo sinnsykt mye å holde styr på når man ekspanderer sitt rike ganske langt. Jeg spilte Brutii på Rome:TW, og tok over over 40 provinser! Nytter ikke å drive å bygge murer og veier da...

Rome spilles i alt for stor skala til at man skal ha kontroll på hver enkelt by og hvor veier og murer plasseres. Det som er bra med spillet er jo at man kan holde styr på et så gigantisk rike og fortsatt kunne ha det kult med å spille battles, uten at man blir lesset ned av avgjørelser. Det som gjør Rome:TW til et så sinnsykt bra spill er nettopp det at kampscenene er jævli brae, og at man får akkurat nok ansvar til å klare å holde styr på sakene. Selvfølgelig er det vanskelig å ha kontroll over hele verden uten at det er opprør og slikt, men dette er bare bra. Det er ikke noen dans på roser å kontrollere verden(kartet) heller!

Endret av Kramstogen
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg at folkene bak Rome: Total Realism ble ansatt av Creative Assembly for å hjelpe til med realismen i det neste spillet, uansett tidsepoke. :)

Skrevet

Jeg kunne tenke meg at de lager mer realistiske beleiringer, dvs, at man kan tømme kokene vann, tjære eller kaste steiner fra murene.

En annen ting er at bueskytterne burde kunne lene seg over brystværnet for å skyte ned fiender som prøver å klatre opp stiger, istedenfor å bare stå apatiske på muren mens 100 skinnende riddere klatrer opp og slakter dem.

Skrevet
Jeg kunne tenke meg at de lager mer realistiske beleiringer, dvs, at man kan tømme kokene vann, tjære eller kaste steiner fra murene.

En annen ting er at bueskytterne burde kunne lene seg over brystværnet for å skyte ned fiender som prøver å klatre opp stiger, istedenfor å bare stå apatiske på muren mens 100 skinnende riddere klatrer opp og slakter dem.

7667717[/snapback]

Det burde også være mulig å dytte ned stiger.

Skrevet
Det burde også være mulig å dytte ned stiger.

Helt enig, skulle gått an for archers/folk med kastespyd å skyte ned de på stigene for så å dytte ned stigen. Angriperne kunne selvfølgelig ha satt den opp igjen, og kanskje stigen kunne falt ned og drept noen angripere?

Skrevet
En bedre fiende (unntaket hittil i M2TW er timuridene, som jeg ikke helt veit hva jeg skal gjøre med :D), mer nyskapende spillbarhet, mer muligheter innen politikk og diplomati, annerledes løsning på autoslag (jeg taper da ikke SÅ mye hvis jeg spiller slaget selv).

7475298[/snapback]

er faktisk tilfeldig hva som skjer. prøver du nok ganger med save/load vinner du til slutt. det er egentlig bare lættis. :thumbup:

Skrevet

Et forskningstre. Jeg liker å vinne spill fordi jeg har best teknologi og de beste styrkene.

Minispill for assasins og spy hadde og vært bra, men det blir vel litt drøyt i et strategispill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...