Gå til innhold

Starcraft - Et merkelig problem på battle.net

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problembeskrivelse:

---

Jeg har i alle år spillt Starcraft Broodwar på nettet (Ikke aktivt, men en gang i ny og ne) og det har alltid funket fint. Vi har alltid hatt router, som jeg har konfigurert til å godkjenne trafikk på port 6112. Vi fikk for et par måneder siden en ny router, som jeg også har konfigurert til å godkjenne trafikk på port 6112. Det funka fint i en lang stund, men plutselig gikk det ikke lenger.

Problem 1: Jeg får ikke creata games. Folk får feilmeldingen "latency too high" når dem prøver å joine.

Problem 2: Alle games jeg deltar i lagger noe helt sykt. Laggen forsvinner når jeg forlater gamet.

Jeg har sjekket samtilige ganger at port 6112 faktisk er åpen, noe jeg har fått bekreftet.

Noen som har noen forslag til hva problemet kan være? Jeg har testet på laptoppen min også, med samme problemene. (Med fikset statisk IP)

Dette er temmelig frustrernde, da jeg hadde begynt å spille for å bli god i spillet, og det da plutselig ikke går lenger, tilsynelatende helt uten videre.

Warcraft 3 TFT funker ypperlig. (Spillet bruker samme port som starcraft, sett bort i fra at starcraft trenger både TCP og UDP klarert.)

På forhånd, takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en slags Cisco router. Klarte ikke å finne modellnummer, da ledningene som er koblet til er en smule korte og router en smule for stor og plassen den står på en smule for trang til at jeg fikk flyttet noe særlig på den for å se. Routeren konfigureres iallefall via Telnet.

Men fortsatt, tviler meget sterkt på at det har noe med routeren å gjøre, siden Warcraft 3 funker helt fint og at starcraft bare helt plutselig ikke funka lenger.

På forhånd, takk! :)

Skrevet

Er ikke sikkert det har noe med deg å gjøre. battlenet serveren til starctaft er ofte litt rar. Prøvd å spille et game i går men det var helt umulig på grunn av lagg. Men samme som hos deg på warcaft fungerer det fint..

Skrevet (endret)

Kameratene mine får spillt. Det er det som er så merkelig. :/

Nå har jeg til og med bytta ISP og router. Fortsatt samme problemet.

Endret av Zodux
Skrevet
Kameratene mine får spillt. Det er det som er så merkelig. :/

Nå har jeg til og med bytta ISP og router. Fortsatt samme problemet.

7434263[/snapback]

Du har sikkert sjekket dette men det kan jo vere windows firelwallen som står på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...