Gå til innhold

Valget står på Nokia n80, n73 eller SE K800i


ArneHB

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe nye "alt i ett" mobil telefon.. Det jeg hovedsaklig kommer å bruke mobilen til er ringe, sende meldinger, kamera, MP3 spilling, kalender funksjon (legge til brusdager, møter o.l.), alarm klokke og nedtellings tidtaker.. Mobilen bør ha kjapp respons..

 

Valget heller mest mot K800i, jeg har hatt en sony erikson T630, som har tatt kvelden. Jeg var ikke særlig fornøyd med den, den var veldig treg på nesten alt som var av menyer, tekst skriving o.l. Jeg hadde en Nokia 8310 som er den telefonen jeg har vært mest fonrøyd med, liten, ser bra ut, kjapp respons, og fleste funksjonene jeg trengte. Den tok også kvelden og om jeg kunne ha kjøpt en ny 8310 for en billig penge hadde jeg kjøpt den.

 

Nokia N80 har mest ekstra ubrukligheter som strekkode leser. Den har også mest ekstra bruklige ting som Wi-Fi, Symbia OS o.l. Men jeg tror det bare blir til jeg kommer til å bruke disse funksjonene et par ganger.

 

Jeg kan gjerne betale tusen kroner ekstra om det er en telefon jeg blir mer fornøyd med. Jeg liker Nokia best fra "gammelt" av, og var ikke fornøyd med sony erikson T630, som da fikk beste karakterer, mest fordi den var treg. Hvilken telefon vil dere anbefalle meg å kjøpe?

 

På forhånd takk :)

Endret av ArneHB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min N80 er inne til rep for 2.gang nå, telefonen begynnte å oppføre seg helt merkelig, masse fine farger på skjermen og sånt...

 

I tillegg vil jeg nevne at d er den tregeste telefonen jeg noen gang har vært borti, låser seg ofte og bruker år på å utføre ting.

 

Og ja, den har vært inne til fw-oppgradering flere ganger.

 

Jeg er IKKE fornøyd m Nokia!

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig med deg tilsier ikke din egen behovsanalyse av deg selv at du trenger en smart-telefon (nokia N serien o,l). Ulempene ved disse telefonene er at de desverre ofte er litt trege - det er noe du gir tydelig uttrykk for at du ikke ønsker. Vil på bakgrunn av dette fraråde deg en slik telefon.

 

Dersom behovene dine er de du beskriver vil jeg anbefale deg en series40 telefon fra nokia (vanlige nokia telefoner; 6288,6233 osv.). Disse to (og flere) har en meget god kalender funksjon, som blant annet kan vise "neste avtale" i bakgrunnsbildet. (active background) Ellers vil disse dekke de behov du skisserer (3g / edge, mp3, nedtelling osv). Som en bonus får du bedre batteritid - raskere telefon og sparer en pen porsjon kronasjer.

 

Ett annet godt valg kan være SE k610 eller, dersom du liker vågalt design, z610? Dog, dersom du benytter deg av wap eller annen form for datatraffik med telefonen kan det være verdt å merke seg at ingen av disse to har støtte for edge. Det fører til at hastigheten på datatraffiken vil begrense seg voldsomt når du er utenfor 3g dekning.

 

Lykke til med valg av ny telefon!

 

Edit: Leif - ryddet opp i dårlig struktur.

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...