Gå til innhold

Ikke en lyd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke en lyd på min ferdig film (brent på dvd).

Har konvertert dv-avi fil i WinAvi og det dannet seg Audio TS og Video TS mapper.

Det ligger ingenting i Audio-mappen - er det derfor det ikke er lyd?

DVD brent gjennom Nero Express innstilt på DVD. Krysset av for begge lydtyper der: AC3 og Audio

Hva skyldes dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit ikkje, men det er ikkje fordi AUDIO_TS-mappa er tom. Den er for å lage audio-DVD. Lyden på filmen er ein del av VOB-filene som ligg i VIDEO_TS-mappa.

Meiner det skal kunne gå an å brenne frå WinAVI. Har du prøvd det?

Skrevet
...

DVD brent gjennom Nero Express innstilt på DVD. Krysset av for begge lydtyper der: AC3 og Audio

7372517[/snapback]

Er ikke AC3 surround-lyd (flerkanals) da? Dersom videoen kodes med AC3 "index" ville jeg tro spilleren valgte lyden derfra. Dersom det ikke er AC3 originalt ville jeg tro det ble et stykke fra Silence der:) Har du prøvd å velge annen lyd (Analog/ Stereo lyd ) på DVD-spilleren?

Skrevet

Fjernet avkrysningen på begge lydformater - og da gikk det bra.

Har herved laget og brent min første film! Spørs om jeg husker hvordan det skulle gjøres neste gang da:

WMM-prosjekt

Lag film (dvAvi) PAL

Start WinAvi og konverter til dvd

Denne hentes inn i Nero Vision 3 som lager film for dvd og brenner til slutt i Nero Express.

Tror jeg....

Skrevet

Har også hatt dette problemet.. Det er fryktelig irriterende.

Lyden funker bare på datamaskin.

Mener at det ordnet seg da jeg fjerne "Direct AC-3 lyd" og noe "MPG2_SOUND" eller noe. Det er liksom to bokser å hake av for på lyden, og tar du bort begge skulle det fungere.. Sinnsykt idiotisk..

De gangene jeg har gjort det, driter jeg i lyden og recompresser bare den i DVD Architect for så å brenne den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...