Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkort blir plutselig borte fra systemet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... Det er rart, men plutselig her en dag på link, var ikke lydkortet og finne i windows. Det hadde også på en måte avinstallert seg fra systemet.

Jeg måtte vente til jeg kom hjem med å putte i lydkort cd'en jeg har og installere det på nytt..

Idag skjedde det igjen. Akkurat det samme. Bare at jeg måtte sette lydkortet i en annen pci slot før pcen fant det igjen... Merkelig problem syntes nå jeg.

Hva kan være grunnen?

Hadde vært kjekt med svar, da jeg helst vil vite hva som kan være galt.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Creatice Audigy ZS har jeg. Det kan umulig ha noe med mine drivere å gjøre. Da jeg har hatt dette kortet i to år uten problemer med de driverne jeg bruker. (Har alltid brukt de som er på cd'en)

Jeg veit ikke om det begynte etter at jeg installerte ett nytt program, har installert og avinstallert en del i det siste.

Skrevet

Dette er ikke en løsning men jeg hadde samme problemet med ett Soundblaster Live! kort. En av PCI slotene kranglet innomellom og kortet bare forsvant. Etter å ha satt det i en annen port fikk jeg aldri det problemet igjen.

Skrevet

Det er når maskinen forsøker å tidele ett arbeidsomeråde til flere enheter som ikke funker sammen.

Sjekk enhetsbehandling på kontrollpanelet og se om det dukker opp noen store gule spørsmålstegn på f.eks lydkortet i maskinvareenheter.

Et vanlig problem er at Pci-lydkort er aktivisert samtidig med hovedkortet sitt onboard-lykort. Dette skaper ofte problemer. Det kan f.eks hende at setting i BIOS er resatt etter en Bios-oppgradering, og at lydkortet som tidligere var slått av, er satt tilbake til "ON"

Bare en tanke.

Skrevet

Hovedkortet er vel omtrent 3 år gammelt.. Så det kan hende det er lei etter 3 heftige år. Det har blant annet opplevd vannlekkasjer, men det var uten strøm tilkoblet, og jeg fikk tørket og renset vekk all lekkasje. Det kan hende at det har påvirket hovedkortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...