Gå til innhold

Ødelagt størmforsyning, ødelagt grafikkort?


AssFaster

Anbefalte innlegg

Størmforsyningen min begynte spontant å lage rare lyder, helt uten vidre, etter ca 1-2 års nesten konstant bruk. Samtidig som dette skjedde begynte det overklokkete grafikkortet mitt, XFX 7900 GT M550 Xtreme, med zalmna vlc-900 kjøler, å lage artifacts. Det var klokket til: Core: 575 MHz Memory: 841 MHz. (original 550MHz/815MHz)

 

Jeg tenkte dette var resultat av at størmfosyninga var ødelagt, og klarte ikke å levere nok kraft til kortet, og kjøpte en ny.

Den nye strømforsyningen er på 750 Watt, Thermaltake Toughpower 750W, men da jeg hadde installert den, og retunert til stock clocks var det like mye artifacts.

 

Nå kjører jeg på kjipe 375MHz/480MHz for å unngå artifacts. (er ikke helt fritt enda)

 

Er det størmforsyningen som ikke er bra nok, eller er det bare jeg som har svidd av enda et grafikkort? Eller er det noe helt annet? Tar i mot all hjelp, vil helst ikke kjøpe enda et nytt grafikkort.

 

På forhånd; takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du har nok strøm, men det kan hende at du svei av noen transistorer eller noe på skjermkortet :cry:

 

Men det du bør er å få lånt et skjermkort av en kompis, eller en annen pc i huset, og se om det er skjermkortet, eller noe annet. Men skulle tro at du har nok strøm i hvert fall..

Lenke til kommentar

Du skulle ikke tro det, men jeg får veldig mye fære artifacts nå enn før... vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi det er kaldere i rommet de siste dagene. På svarte bakgrunner får jeg noen røde prikker som pulserer i tide og utide.

1mh8.png

 

Det blir noen hvite flekker i loadingen (og hvis jeg spectator og flyr inn i terenget) i css. Vanligvis bruker disse å florere over hele skjermen, men som sagt er det av en eller annen grunn mindre artifacts nå enn før.

 

2ok3.png

 

I wow (av og til i css òg) blir det "forlengninger" av teksturen, og skjermen blir helt fylt med dem. Dette bildet er en "snill" versjon av artifacten, som vanligvis er mye verre av samme grunn som ovenfor.

 

4yp9.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...