jacoobholm Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Jeg har en Toyota Celica 94 modell. Og når jeg fyrer opp 12" suben så rister det lille panelet bak på bilen(hvor registrerings skiltet og låsen til bakluken sitter).. Når jeg legger trykk på dette panelet blir ristingen så godt som vekke, så det er nok bare litt demping rundt panelet som skal til. Det er bare det at jeg har ikke peiling på hvordan jeg fjerner panelet, eller hvor vanskelig det er. Noen som vet noe om dette?
hazzie Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Legg en svamp el bak skiltet og skru godt fast. Du kan også vurdere å lime med sikaflex, det funker bra men er et slit å få av igjen. Jeg brukte svamp og det ble bra.
exin89 Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Finn et gammelt teppe, og skjer av en bit som er litt mindre enn skilt-ramma, evt tar av skilt ramma, for den er jo ikke så fin egentlig. Så skrur du av skiltet og skiltramma selvsagt, så legger du teppebiten under skiltramma. Kan være du må ha en bit mellom skilt og ramma og, men det løses lettest ved å ta av ramma. Kan også være du må lime fast teppebiten, evt bruke litt kitt og feste den med. Kjenner flere med problemet, og da er det greit med en teppebit, har fungert for alle sammen. Kan også funge med en gammel gulvmatte til å ha i bilen.
jacoobholm Skrevet 26. november 2006 Forfatter Skrevet 26. november 2006 Altså, skiltet er ikke problemet, men hele panelet.. Skiltet har jeg klart å få dempet, men det er hele panelet som rister nå.
ClawHammer Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Kjøp nytt panel.. å skru godt fast.. elelr skru ned subben
exin89 Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Altså det er hele panelet som skiltet og ramma henger på, det i mellom lysa? Prøv å fyll det med svamper eller en litt stor kosebamse som passer. Det er mange muligheter. Kjenner foresten til det problemet på Celica, Det er plagsomt. Er absolut ikke kult med mye bass, og skranglebil. Det ødelegger det "kule" i det totalt, i tillegg til at du hører det inne i bilen, og det ødelegger lyden. For å si det sånn så er jeg gla i å disse/"baksnakke" de "kule" rånefolka, med "skrangrebass" Skru av dekselet, og se hva du kan få fylt inni der, evt legge en gummipakning mellom dekselet og bilen. bare å lage til noe som unngår at det slår mot resten av karrosseriet.
Defus Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Ja, er bestandig artig når råne folket kommer med skiltene sine.. Vel, men de vil vel at folk skal høre at her er det noe som er verdt og stjele.. Jeg fant en 5mm tjuk tape, og la både på baksiden av skiltet, og på baksiden av plasten bak. Lyden forsvant.
hazzie Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Man hører ikke ristinga av skiltplata når man selv sitter inni i bilen. Sånn er det hvertfall ikke for min bil og mine venners biler.
jacoobholm Skrevet 27. november 2006 Forfatter Skrevet 27. november 2006 Altså det er hele panelet som skiltet og ramma henger på, det i mellom lysa? Men det er vel ikke "bare" å avmontere dette panelet? Ser ut som om jeg må avmontere flere deler før det vil komme av..
exin89 Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Altså det er hele panelet som skiltet og ramma henger på, det i mellom lysa? Men det er vel ikke "bare" å avmontere dette panelet? Ser ut som om jeg må avmontere flere deler før det vil komme av.. 7367753[/snapback] Tror nok du må demontere det panelet dessverre. Vet ikke hvordan det er festa på den bilen, men du skal nok klare å få det av.
jacoobholm Skrevet 27. november 2006 Forfatter Skrevet 27. november 2006 heh, ja, med litt vold, vilje og vaselin går alt ok, takk for innspill hvertfall. Kan jo poste litt senere hvis jeg får det til
exin89 Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Ja gjør det, kan jo også være det er festa fra innsida. Men veit ikke jeg, er sikkert "bruksanvisning" en plass på nettet elns Eller så er det bare å prøve seg fram, men ver litt forsiktig, for det er kjedelig å ryke et par fester
jorn89 Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 jeg la bare et stykke tøy mellom skiltrammen og skilte blei bra det,skilte lager litt lyd men d høres nesten ikke.værre med bakruta og blekken^^ spilte så høyt at bakruta rørte seg i pakningen:o:|
epifant Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Biler ruster fort nok fra før av om ikke man skal legge til ting som trekker til seg (og holder på) vann og dritt Prøv først å sette en eller to O-ringer på skruene mellom karosseriet og skiltet. Dersom plata BAK skiltet skrangler kan du prøve å dempe den innenfra med asfaltplater eller andre dempeplater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå