Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rense ett oljesystem?


CrazyEagle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Finnes mange kjemikalier som løser opp oljen. Men det er jo ikke noen slanger som oljen går i. Den sirkulerer i rørsystem i motoren, fra den blis sugd opp i bunnpannen, gjennom pumpen og deretter filteret. Hvis mototren har oljekjøler er det noen rør da men. Hvorfor vil du rense oljesystemet? :hmm:

7364241[/snapback]

 

det er ofte slanger på veivhusutluftingen! men er det en gammel bil du skal gjøre dette på anbefalest det ikke, der det er skiten som regel som holder dem tette.

Lenke til kommentar
Finnes mange kjemikalier som løser opp oljen. Men det er jo ikke noen slanger som oljen går i. Den sirkulerer i rørsystem i motoren, fra den blis sugd opp i bunnpannen, gjennom pumpen og deretter filteret. Hvis mototren har oljekjøler er det noen rør da men. Hvorfor vil du rense oljesystemet? :hmm:

7364241[/snapback]

Ja, slanger, rør, kall dem kaker om du vil. Du skjønte hva jeg mente? :)

 

det er ofte slanger på veivhusutluftingen! men er det en gammel bil du skal gjøre dette på anbefalest det ikke, der det er skiten som regel som holder dem tette.

Okei, takker for svar :)

Lenke til kommentar
hvorfor skal du rense``?

7365187[/snapback]

Må bare gjøre det, Har en følelse av at bilen vil gå "renere" så må bare :ermm:

 

Bytt olje og filter. Kjør motoren varm før du heller ut olja. Dette burde være "rens" nok. Er det ikke noe som er pottetet eller som gjør at det blir for lat oljetrykk, er heller hyppigere oljeskift med filter å anbefale foran disse rensemidlene.

Okei, fornuftig nok :)

 

Det finnes faktisk vaskemaskiner for innvendig motorvask. Jeg har nylig lest om dette i et svensk veteranbilblad. Prosessen består av flere ledd med skylling og vasking, og skal visstnok ha god effekt på motoren med tanke på gange, slitasjeredusering og i noen tilfeller oljeforbruk.

Det hørtes ganske flott ut, men det er vel ikke i Norge?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Det finnes et produkt som heter redex. Skal viss virke bra på sot og skitt, spesielt hvis stempelringene har satt seg fast i sot og  skitt.

7370697[/snapback]

Ah, perfekt :)

Vet du hvor man fyller på dette?

Rett i oljen? (Hvis så, i den nye eller gamle oljen?)

Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar

Hei,

 

Det finnes ett produkt som renser motoren for sot innvendig og den heter Engine Flush. Jeg kan anbefale det på det sterkeste. Min game VW Vento 95 TDK som jeg brukte kun Biltema olje på, slett og slett med treg gass svarm dårlig trekkekraft og motorlyd var helt forferdelig rundt 3000 o/m, så hadde jeg den Engine Flush i og merket forskjell med en eneste gang. Nå er bilen blitt MYE kvikkere.

 

Engine Flush kan kjøpes for rund 90 kr. hos BilXtra.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hei,

 

Det finnes ett produkt som renser motoren for sot innvendig og den heter Engine Flush. Jeg kan anbefale det på det sterkeste. Min game VW Vento 95 TDK som jeg brukte kun Biltema olje på, slett og slett med treg gass svarm dårlig trekkekraft og motorlyd var helt forferdelig rundt 3000 o/m, så hadde jeg den Engine Flush i og merket forskjell med en eneste gang. Nå er bilen blitt MYE kvikkere.

 

Engine Flush kan kjøpes for rund 90 kr. hos BilXtra.

 

Hilsen

Staljin

7399361[/snapback]

Det hørtes veldig bra ut det og :)

Skal det påfylles i bensinen eller i oljen?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Denne her går i olje og renser smøring systemet + selveste motoren, mens den Redex renser brennsel systemet. Anbefaler ikke å bruke Biltema olje, da jeg har jo funnet ut at det er det olje som fucked up motoren min. Er det snakk om en gammel bil (10+ år) så er det nok best å skifte olje x2 per år, samtidig som man skifter dekk f.eks.

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

skal vel nå si meg skeptisk til å helle på ting i oljesystemet og drivstoffsystemet som skal "rense" kan vel ikke si man har noe spess gode erfaringer med det.

 

et sånt type "rense" middel fikk en volvo jeg kjenner til å fuske i flere uker før det var totalt ute fra systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...