Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling til internett via router

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld!

Trenger litt assistanse, håper noen har peiling på problemet, og har tid til å hjelpe..

Fikk lagt inn lyse internett i huset i uken som var. Fungerer veldig bra med internett når jeg kobler maskinen direkte til lyse boksen, men ved å koble lyse til min linksys router (også ny) , får jeg ikke tilgang til internett.

Hva kan dette skyldes? Har satt opp routeren til å motta ip-adresse automatisk, og jeg ser at den får ip-adresse. I tillegg deler routeren ut ip-adresse til meg, samt dns, som er lyse sin standard(tror jeg;81.167.36.3og11)

Alt virker tilsynelatende bra. Men får ikke tilkobling til internett. Har testet å slå av brannmur(zonealarm) og også windows brannmur er avslått.

Ved å bruke feilsøkingsverktøy på msn, kommer det opp at dns ikke klarer å løse ip-adresser. + at proxyinnstillinger må sjekkes.

Noen som har vært borti det samme og ser problemet?

Kan legge til at vi flyttet fra en kjeller-leilighet for et par uker siden, og har her brukt pcen mot lyse internett, og eieren hadde samme router, (vertfall linksys)

mvh

Jonassen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper denne en gang :dontgetit:

Ingen som har noen råd for å klare å finne ut av dette?

Klarer ikke å ping noen nettsider fra cmd,

Som jeg skrev tidligere, får jeg ved hjelp av msn feilsøkingsverktøy(hvor bra det nå kan være) en idikasjon på at dns ikke klarer å løse ip-adresse. Får også opp en feil ved "nøkkel-porter", hjelper ikke å kjøre "reparer".

Men, ved å koble ut routeren, og gå direkte inn i boksen, fikses tilkoblingen med en gang.

Kan det være noe galt fra min leverandør, Lyse nett? Andre som har opplevd dette? Kan det være værdt et forsøk å oppgradere firmware i routeren? :hmm:

Er det en logisk fungsjon som jeg overser på routeren som kan blokke dette? er det noen form for brannmur i hjemme-sentralen til lyse??

Håper noen har peil og kan komme med noen innspill...

mvh

Jonassen

Skrevet

Prøv å slå av dhcp serveren på linksysen.. og flytt kabelen mellom modem og wuter til en av lan portene i steden for wan poren

Bumper denne en gang  :dontgetit:

Ingen som har noen råd for å klare å finne ut av dette?

Klarer ikke å ping noen nettsider fra cmd,

Som jeg skrev tidligere, får jeg ved hjelp av msn feilsøkingsverktøy(hvor bra det nå kan være) en idikasjon på at dns ikke klarer å løse ip-adresse. Får også opp en feil ved "nøkkel-porter", hjelper ikke å kjøre "reparer".

Men, ved å koble ut routeren, og gå direkte inn i boksen, fikses tilkoblingen med en gang.

Kan det være noe galt fra min leverandør, Lyse nett? Andre som har opplevd dette? Kan det være værdt et forsøk å oppgradere firmware i routeren? :hmm:

Er det en logisk fungsjon som jeg overser på routeren som kan blokke dette? er det noen form for brannmur i hjemme-sentralen til lyse??

Håper noen har peil og kan komme med noen innspill...

mvh

Jonassen

7378389[/snapback]

Skrevet

hei,

takk for et forslag, det skal jeg prøv, men

vil ikke det egentlig bare si at jeg forandrer funksjoen på routeren til en switch?

Er dette bare for å teste? Tror bare jeg får en ip-adresse av lyse (uten at jeg vet det med sikkerhet), og vil ikkje routeren, eller switchen ta den da? og om den ikke gjør det, og min maskin får ip-adressen, vil de andre maskinene mine få ip da??

men skal teste og gi tilbakemld

Jonassen

Skrevet

jo, nå har jeg testet forslaget. Får samme ip-adresse som routeren fikk, og får tilgang til internett. Men får ikke ip-adresse til den trådløse senderen. og koblet jeg ut lan ledningen får det trådløse punktet ip, men klarer ikke å få ip-adresse til maskinen. Får ikke tak i dhcp server.

Andre forslag?

kan vel ikke være så vanvittig mange mulighet til hva som er galt? :no:

Jonassen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...