Gå til innhold

Akam.no: Oppstartstid; Olympus E-500


Anbefalte innlegg

Hei!

Mener jeg har kommentert dette tidligere her på forumet, men jeg tenkte bare jeg skulle slå det fast en gang for alle; Oppstartstiden på et Olympus E-500 er IKKE 3,39 sekunder som Akams redaksjon alltid rakker ned på.

 

I forbindelse med at jeg leste Akam's test av E-400, så jeg til min store overaskelse at tiden på 3,39 sekunder fortsatt står som oppstartstid for E-500. Vrøvl! Jeg målte nettopp mitt E-500 til 1,64 sekund fra jeg skrudde på bryteren og til første bilde VAR tatt!

 

Jeg må be dere om å oppdatere dette.

 

Det kan jo være verd å nevne at oppstartstiden på 3,39 sekund skyldes en teit video som Olympus har lagt inn. Denne skrus selvfølgelig av av alle som vet å bruke et kamera. Oppstarten på 1,64 sekunder brukes til rensing av brikken, noe som er fornuftig!

 

Antageligvis, så er oppstarten på et E-400 og E-500 helt lik, bare at de har fjernet videoen fra oppstarten (ref over)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med det kiskogl skriv her. Men eg har vel heller små forhåpningar om at denne type test-skriblerier vil endre seg, dette er nemleg ein veldig enkel måte å skille det eine kameraet frå det andre (stoppeklokke, og i tillegg lupe til å telle korn i mørke områder ved høg ISO sjølvsagt....).

Og då har vel testaren gjort jobben sin...? :no:

Endret av hev
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Enig med det kiskogl skriv her. Men eg har vel heller små forhåpningar om at denne type test-skriblerier vil endre seg, dette er nemleg ein veldig enkel måte å skille det eine kameraet frå det andre (stoppeklokke, og i tillegg lupe til å telle korn i mørke områder ved høg ISO sjølvsagt....).

Og då har vel testaren gjort jobben sin...?  :no:

7384805[/snapback]

 

Da testen ble gjort, må jeg ha oversett muligheten for å slå av videoen. Men siden videoen var på som standard, må jo det bety at Olympus mente at videoen var viktigere enn en kort oppstartstid, og da synes jeg det er riktig å måle med den slått på.

 

Når Olympus nå har tatt til fornuft, og fjernet den, så skårer de også bedre i testen. Vi sendte et signal til Olympus om at det ikke var lurt av dem å ha videoen der. Det tok de til følge, og resultatet av det, er at vi slipper den videoen i framtidige versjoner. Dermed er hensikten oppnådd :D

 

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...