Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan lage dvdrip til iso fil å brenne?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet om et program hvor jeg kan forandre en mappe med en dvd film i, til en image-fil som jeg så kan brenne med nero å se på allslags dvd spillere?

 

Alcohol 120 får jeg ikke innstalert av en eller annen grunn.

Med magicISO klarer jeg ikke å lage den iso filen jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår heller ikke helt hva du mener, men du kan lage 2 mapper; en med selve filmen ferdig behandlet "video_ts"og en tom mappe med navnet "audio_ts". Så putter du de to i en mappe som du kan gi navnet på filmen.

 

Så bruker du Folder2iso på den "yttrste mappen og lager en iso-fil av den.

Den kan du brenne i DVD-decrypter, imgburn eller andre betal-program.

 

For litt mer kyndig hjelp, så finnes den f.eks på afterdawn

 

Du kan også bruke Imgburn

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen vet om et program hvor jeg kan forandre en mappe med en dvd film i, til en image-fil som jeg så kan brenne med nero å se på allslags dvd spillere?

 

Alcohol 120 får jeg ikke innstalert av en eller annen grunn.

Med magicISO klarer jeg ikke å lage den iso filen jeg vil ha.

7360156[/snapback]

 

Hei

Regner med at du har .vob filer, og ønsker å lage en .iso fil ut av disse.. og deretter brenne ut på cd? Skjønte jeg spørsmålet ditt da?

 

I så fall er det bare å bruke ett enkelt program som Ahed Nero 7, og enkelt og greit, velge "Brenn DVD-film". Der legger du alle .vob filer inn på Video_TS mappa og brenner ut. Da lager nero en standard DVD av filene, og kan derfor leses på alle DVD-spillere som leser DVD R-/+. Du kan ogå, hvis du ikke har noen bra programmer, lage en "data-DVD" lage 2 mapper, en som heter "Audio_TS", og en som heter "Video_ts", og legge .vob filene inn her. Fungerer faktisk på min DVD-spiller som jeg kjøpte for 500 kr for 2 år siden :thumbup:

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Forstår heller ikke helt hva du mener, men du kan lage 2 mapper; en med selve filmen ferdig behandlet "video_ts"og en tom mappe med navnet "audio_ts". Så putter du de to i en mappe som du kan gi navnet på filmen.

 

Så bruker du Folder2iso på den "yttrste mappen og lager en iso-fil av den.

Den kan du brenne i DVD-decrypter, imgburn eller andre betal-program.

 

For litt mer kyndig hjelp, så finnes den f.eks på afterdawn

 

Du kan også bruke Imgburn

7360298[/snapback]

 

 

Når man skal kopiere/ rippe en dvd plate så må du gjøre følgende

 

1. du tar å laster ned dvd shirk (som hvist på en url en post lenger opp) å evnt hvist du får en encode error så må du laste ned ANYdvd , den finner du bare ved å google den eler dc elr hva enn du laster ned med.

 

2. når det er gjort åpner man dvd shrink trykke på "open disc" så leser shrink dvd platen, når det e gjort så trykker du knappen "backup" så velger du hvor du vil legge isofilene.

 

3. Nå for å kunne se på dvdplaten i en god dvd spiller så må du brenne begge iso mappene "AUDIO_TS og VIDEO_TS" BEGGE mappene må brennes på platen!

 

Og så vips er det bare å teste platen da funker den som en helt vanelig dvd med menyer og alt , man kan fjerne reklame osv i anydvd hvist du vil å.

 

Håper det var en godt forklart framgangsmåte.

 

/ivan

Lenke til kommentar

Ok. I noen av mappene har jeg to undermapper som det står "Video_ts" og "Audio_ts" på. Mens i de andre har jeg en hel masse zippa filer som inneholder en image fil. De zippa filene var bare å extracte så fikk jeg en image fil som jeg kunne brenne rett inn på dvd. Untatt den ene filmen hvor det sto "The file "?" header is corrupt" med en gang jeg åpnet fila med winrar.

Lenke til kommentar
Ok. I noen av mappene har jeg to undermapper som det står "Video_ts" og "Audio_ts" på. Mens i de andre har jeg en hel masse zippa filer som inneholder en image fil. De zippa filene var bare å extracte så fikk jeg en image fil som jeg kunne brenne rett inn på dvd. Untatt den ene filmen hvor det sto "The file "?" header is corrupt" med en gang jeg åpnet fila med winrar.

7360641[/snapback]

 

Da er vel en av filene ødelagt hvis du lastet den ned. hvis det er mange .rar/.zip filer i mappa, sletter du enkelt og greit den fila du får error på, og kjører nedlastningen igjen, da vil den mest sansynlig kun laste ned den filen du slettet, og da fungerer den forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen vet om et program hvor jeg kan forandre en mappe med en dvd film i, til en image-fil som jeg så kan brenne med nero å se på allslags dvd spillere?

 

Alcohol 120 får jeg ikke innstalert av en eller annen grunn.

Med magicISO klarer jeg ikke å lage den iso filen jeg vil ha.

7360156[/snapback]

 

Hei

Regner med at du har .vob filer, og ønsker å lage en .iso fil ut av disse.. og deretter brenne ut på cd? Skjønte jeg spørsmålet ditt da?

 

I så fall er det bare å bruke ett enkelt program som Ahed Nero 7, og enkelt og greit, velge "Brenn DVD-film". Der legger du alle .vob filer inn på Video_TS mappa og brenner ut. Da lager nero en standard DVD av filene, og kan derfor leses på alle DVD-spillere som leser DVD R-/+. Du kan ogå, hvis du ikke har noen bra programmer, lage en "data-DVD" lage 2 mapper, en som heter "Audio_TS", og en som heter "Video_ts", og legge .vob filene inn her. Fungerer faktisk på min DVD-spiller som jeg kjøpte for 500 kr for 2 år siden :thumbup:

 

Lykke til

7360594[/snapback]

Jeg har prøvd dette men da må man jo lage egen meny. Jeg har dvd filmer med meny og norsk tekst som jeg skal brenne og disse har egen meny fra før av.

Lenke til kommentar

Hvike filformat skal du egentlig brenne fra. Har du en komplett film, som er i .vob filer, med menyer og det hele, skal du ikke trenge å lage egen meny. Hvis du har alle filene fra dvd'en som da som regel er .vob legger du de enkelt og greit inn i Video_ts mappa. hvis det ligger andre filer som henger med dvd filmen kan du dra over disse over, hvis du får error på noen dropper du bare disse. Funksjonen i nero "brenn dvd-video" brenner enkelt og greit bare filene du legger inn, til en dvd. Inkludert meny hvis du har dette. Hvertfall sånn det fungerer for meg. Og jeg har gjort dette en god del ganger.

Lenke til kommentar
Hvike filformat skal du egentlig brenne fra. Har du en komplett film, som er i .vob filer, med menyer og det hele, skal du ikke trenge å lage egen meny. Hvis du har alle filene fra dvd'en som da som regel er .vob legger du de enkelt og greit inn i Video_ts mappa. hvis det ligger andre filer som henger med dvd filmen kan du dra over disse over, hvis du får error på noen dropper du bare disse. Funksjonen i nero "brenn dvd-video" brenner enkelt og greit bare filene du legger inn, til en dvd. Inkludert meny hvis du har dette. Hvertfall sånn det fungerer for meg. Og jeg har gjort dette en god del ganger.

7360857[/snapback]

Det er 3 dvd filmer jeg skal brenne. 2 av dem har 30 og 32 zipfiler som inneholder samme imagefil. Og begge mappene inneholder også x antall filer som heter "r30, r31, r32, r33, osv Den tredje mappen inneholder en mappe som heter "VIDEO_TS".

 

VIDEO_TS mappa inneholder masse "dvd-film" filer. Som heter "VTS" å en siffer bak.

Lenke til kommentar
de 2 med .rar filer trenger du bare å unrare en av filene, de er koblet opp mot hverandre og vil hente ut en stor fil. den 3. er som sagt bare å bruke nero. hvis dette ikke går er det noe rart på gang:P har som sagt gjort dette ett par ganger, og aldri vært noe problem for meg.

7361025[/snapback]

Ja jeg fikk henta ut en image fil fra den ene med alle rar filene. Men på den andre sto det at filene var korupt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...