BennyXNO Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Heisann, Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom eu-og den norske modellen av Canon EOS 400D?
Pingla Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Se dette svaret fra Afseth: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6822056
BennyXNO Skrevet 25. november 2006 Forfatter Skrevet 25. november 2006 Tusen takk, det gav meg egentlig det svaret jeg regnet med. Da blir det liksom et sjansespill å kjøpe eu-modell hvis webshopen skulle gå konkurs eller sette seg på bakbeina.
badmuslim Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Bestilte 400d eu modell på netshop sitt tilbud nå i helgen, er litt usikker på om det var lurt eller ikke... har lest afseth sitt svar på den andre topic. Noen som vet om canon 400d kommer med norsk os og norsk manual? Ifølge Canon EOS 400D Tekniske spesifikasjoner så er det norsk menyspråk. Det må da være en del der ute som allerede har dette kameraet i eu modell? Hvilket språk på manualen? Er det sannsynlig at kameraet trenger reperasjoner? som jeg ikke får gratis pga EU-modell...? Mitt første dslr..
Pingla Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 EOS 400D kommer ikke med norsk manual, den kommer med en manual på ett nordisk språk, normalt dansk. Men dette gjelder kun for nordiske modeller, ikke EU-modeller. Videre så har både nordiske og EU-modeller norsk som menyspråk. Når det gjelder EU-modeller så er dette parallell-import og Canon Norge svarer ikke for garanti og reklamasjon/service på disse utover den internasjonale garantien på ett år (tror jeg det er). Reklamasjoner/service utover dette i henhold til forbrukerkjøpsloven (inntil 5 år) er det butikken som importør som står for og som Afseth sier: Går denne konkurs så sitter du med skjegget i postkassa.
badmuslim Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Takk for gode svar. Netshop går vel ikke akkurat konkurs, så jeg føler meg trygg nok. Men jeg kan jo benytte meg av angreretten, viss jeg vil det.
BennyXNO Skrevet 27. november 2006 Forfatter Skrevet 27. november 2006 (endret) NETSHOP:Den eneste forskjellen er at det ikke følger med norsk manual.Og heller ikke norsk meny. Dette føler jeg blir villlende informasjon fra Netshop. Og etter å ha lest Afseth sitt informasjon om konsekvenser vedrørende kjøp av eu-modeller var jeg ikke tvil om at kjøp av dette kameraet som eu-modell ikke ville være en smart ting å gjøre for min del. Men det skyldes mest at jeg (og andre med meg) ikke har vært helt fornøyd med supporten fra Netshop de siste månedene. De har lovet at den skal bli bedre, men tør jeg ikke satse på det. Så siden min kjære fødte meg en skjønn liten datter 19:52 i går kveld (27.11) må jeg på Elkjøp eller Lefdal og kjøpe kameraet for 625 kroner mer. Men jeg føler at det er verdt det. Edit: Liten skriveleif. Endret 28. november 2006 av BennyXNO
Pingla Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Så siden min kjære fødte meg en skjønn liten datter 19:52 i går kveld (27.11) må jeg på Elkjøp eller Lefdal og kjøpe kamerat for 625 kroner mer. Men jeg føler at det er verdt det.Gratulerer med jenta,....og hva skal kameraet hete?
Pingla Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 NETSHOP:Den eneste forskjellen er at det ikke følger med norsk manual.Og heller ikke norsk meny. Dette føler jeg blir villlende informasjon fra Netshop.Når jeg laster ned den engelske manualen fra Canon Asia:http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...e=dc&country=SG så finner jeg NORSK som ett valg over menyspråkene.
BennyXNO Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 Så siden min kjære fødte meg en skjønn liten datter 19:52 i går kveld (27.11) må jeg på Elkjøp eller Lefdal og kjøpe kamerat for 625 kroner mer. Men jeg føler at det er verdt det.Gratulerer med jenta,....og hva skal kameraet hete? 7373909[/snapback] Canon EOS 400D
BennyXNO Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 NETSHOP:Den eneste forskjellen er at det ikke følger med norsk manual.Og heller ikke norsk meny. Dette føler jeg blir villlende informasjon fra Netshop.Når jeg laster ned den engelske manualen fra Canon Asia:http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseac...e=dc&country=SG så finner jeg NORSK som ett valg over menyspråkene. 7373935[/snapback] Noen som sa at uansett var det bare å bytte firmware til en som støtter norsk språk. Vet ikke om dette dog påvirker garantien, reklamasjonsmuligheten. Har foreløpig lagt kjøpet på is, med mor på sykehus, og en liten turboprins som løper pappa i senk, så tror jeg vi holder oss hjemme og nyter timene mellom hver gang vi er på sykehuset og ser på den skjønne lillesøster.
badmuslim Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Står jo i canon sine sider at menyspråk kan være norsk. Kan ikke skjønne at en firmware oppgradering skulle være nødvendig, og det burde uansett være en smal sak. Mener å ha lest at programvaren kan oppdateres...
arnbju Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg kjøpte også Canon Eos 400D på tilbud fra netshop nå. Manualer følger med på Tysk, Fransk og Italiensk. Og språket kan settes til norsk på selve kameraet.
badmuslim Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 http://www.usa.canon.com/consumer/controll...4&modelid=14256 Fant engelsk manual og greier her.. Samme manualer til meg, tysk, fransk og italiano. Er det slik at jeg skal registrere meg på nettet for å få tilsendt den ekstra cdrom og et 512mb cf? Funnet svensk eller dansk manual?
BennyXNO Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 http://www.usa.canon.com/consumer/controll...4&modelid=14256 Fant engelsk manual og greier her.. Samme manualer til meg, tysk, fransk og italiano. Er det slik at jeg skal registrere meg på nettet for å få tilsendt den ekstra cdrom og et 512mb cf? Funnet svensk eller dansk manual? 7385331[/snapback] Følger det med et gratis minnekort på eu-modellen?
igo Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Garanti på digitalkameraer Alle digitale kameraer købt i Europa er omfattet af en Paneuropæisk garantiordning, som gælder for følgende lande: Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland, Island, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig, Portugal, Schweiz, Finland, Sverige, England. Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa, ej heller det tidligere Østeuropa. Velkommen til Canon
BennyXNO Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Garanti på digitalkameraer Alle digitale kameraer købt i Europa er omfattet af en Paneuropæisk garantiordning, som gælder for følgende lande: Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland, Island, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig, Portugal, Schweiz, Finland, Sverige, England. Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa, ej heller det tidligere Østeuropa. Velkommen til Canon 7391355[/snapback] Nå er det ikke 1 års garantien som er problemet. Den vil Canon Norge jo uansett dekke. Men 5 reklamasjonsretten kan ikke gjøres gjeldende ovenfor Canon Norge hvis f.eks Netshop går konkurs.
badmuslim Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg får tilsendt et standard sandisk 512mb CF, dersom jeg registrerer meg og produktet før året er omme. Det trengs også en kode som er påklistret produktembalasjen, den har ikke noe med serienummer på kamera å gjør. Denne "kampanjekoden" gjør at jeg aktiverer tilbudet, og får et CF tilsendt. Kan no være greit nok å ha... Ungene kan bruke det.... (Verdi 129kr billigste webshop...) Det er tydelig at canon har en kampanje på noen av kameraene sine. Jeg har allerede lyst på eyepice extender og batterigrep, men kanskje også noen av disse "cashback" tilbudene er noe å benytte seg av. De gjelder ut 2006 også: Kjøp ett av disse produktene mellom 18.10.2006 og 31.12.2006. Cashback-tilbud for objektiver og tilbehør: Cashback-tilbud for objektiver og tilbehør (Cashback-beløp): EF 300mm 4L IS USM (kr 1250) EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM (kr 1250) 10 x 42L IS WP (kr 1250) EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM (kr 840) EF 17-40mm f/4LUSM (kr 840) EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM (kr 840) 18x50 IS All Weather (kr 840) EF-S 60mm f/2.8 Macro USM (kr 420) Speedlite 580EX (kr 420) EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (kr 420) MR-14EX (kr 420) 10x30 IS (kr 420) Extender EF 1.4x II (kr 420) Extender EF 2x II (kr 420) Ser det er allerede en tråd angående canon sin cashback kampanje.
Black Star Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Følger det med et gratis minnekort på eu-modellen? 7387408[/snapback] Det gjør ihvertfall det på den norske/nordiske modellen, og meget mulig på EU modellen også. Man må bare registrere seg, så får man tilsendt et 512MB Sandisk kort. Kan ta litt tid før du får det, men du får det ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå