Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vet dere om noen kule triks over nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sånn som å åpne cd rommen til andre i nettverket.

7342010[/snapback]

Da er du jo ute etter å gjøre noe tull mot andre, er det "kule triks"? Hva om andre finner på å gjøre "kule triks" mot deg?

 

Btw. ski/snowboard-sesosngen er snart i gang for fullt, da får du nok av tid til triks som faktisk kan være kule.

Lenke til kommentar
sånn som å åpne cd rommen til andre i nettverket.

7342010[/snapback]

Da er du jo ute etter å gjøre noe tull mot andre, er det "kule triks"? Hva om andre finner på å gjøre "kule triks" mot deg?

 

Btw. ski/snowboard-sesosngen er snart i gang for fullt, da får du nok av tid til triks som faktisk kan være kule.

7342187[/snapback]

 

Det var et eksempel, vis du ikke er mer til hjelp ser jeg ikke vitsen at du skriver her i det hele og store :nei: vis det var noe mer kan du ta det over pm å ikke her.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke bruker trådløst kan du jo prøve å koble nettverkskabelen i den ene enden til stikkontakten :D

7342709[/snapback]

 

Naaah. Det er artig og se på. På VK1 Elektronikk satte ve 230volt veksel på IC'er gammle prosessorer og slikt. Morro det. Det smeller høyt + med et lys.

 

Jo større komponenter, jo mere morro.

 

Du kan ta en lavohm'ig resistor og sette en metalhylse rundt /bruk papir for og isolere (slik at metalet ikke kortslutter), Det SMELLER som en stor kinaputt.

Fyfaen det med motstander smeller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
sånn som å åpne cd rommen til andre i nettverket.

7342010[/snapback]

Da er du jo ute etter å gjøre noe tull mot andre, er det "kule triks"? Hva om andre finner på å gjøre "kule triks" mot deg?

 

Btw. ski/snowboard-sesosngen er snart i gang for fullt, da får du nok av tid til triks som faktisk kan være kule.

7342187[/snapback]

 

Det var et eksempel, vis du ikke er mer til hjelp ser jeg ikke vitsen at du skriver her i det hele og store :nei: vis det var noe mer kan du ta det over pm å ikke her.

7342231[/snapback]

 

Det kan jo faktisk være slik at de fleste her ikke har lyst til å ha et 'kult forum'.

Tror faktisk at itavisen ligger litt mer i din gate.

Lenke til kommentar
Kule triks? Tryll fram et liv.

7510099[/snapback]

 

Nyttig. Kanskje du ka bruke den funksjonen Iguil?

Tror du trenger det. Man går ikke og kaster dritt på forumet slik som du gjør.

 

OnTopic: Jeg selv bruker logmein.com for fjernstyring, artig. Men Logmein er tregt over LAN. Da er det bedre og gå for noe som oppererer over LAN og ikke bare internett.

 

Og noe annet tøft er WakeOverLan (WOL). Jeg går inn på min Linksys WRT54GL v1.1 ruter. Der har du muligheter for og starte en maskin over lan og over internett (må aktveres på ruteren). Når jeg kommer hjem stikker jeg til ungas PC nede i stua og går inn på rutern å starter maskinen min som er oppe.

WOL må aktiveres i BIOS på maskinene du skal bruke.

Lenke til kommentar

Uuukey, tror du skjønte meget godt hva jeg mente. Gjorde du ikke det, får jeg VIRKELIG beklage så meget.

 

"Kule triks" assosierer jeg KUN med førstegangs LAN-deltagere e.l., men jada, kan godt hende at trådstarter hadde eh...modne hensikter, å "komme seg videre" er selvsagt å lære å åpne CD-rommer på andre maskiner samt. nedsend. Nyttig og lærerikt! ;)

 

Viderekomne ting? Lag logonscripts, nettverksprintere, sikkerhetspolicyer, AD-domener ellernoe sånt. Sett opp en dedikert GW-maskin, bli kjent med det osv, arranger LAN osv osv osv...

 

Prøve funksjonen? Tja, kanskje jeg ikke har et liv, iogmed at jeg faktisk gidder å ta meg tid til å svare deg.

Lenke til kommentar
Er det mulig å åpne CD-rommen via MS-DOS? :)

7504564[/snapback]

 

Og vis det er mulig hva er kommandoen? :)

7508518[/snapback]

 

Om du kjører MS-DOS er du enten en veldig sentimental nerd og klarer selv å lage deg et program som ejecter cd-rom via MSCDEX' interface, eller du er såpass newbie at du tror at et shell under Windows er MS-DOS. You decide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...