Gå til innhold

Kritisk hull oppdaget i Mac OS X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ingen OS X-bruker, derfor lurer jeg på om noen kan forklare hvilke rutiner Apple har for å rulle ut sikkerhetsoppdateringer, og hvordan det hele fungerer. Hvor automatisk blir dette tatt hånd om? (Hvor lang tid tror dere det tar før Apple kommer med en fiks?)

7338758[/snapback]

Programvareoppdatering sjekker regelmessig om det er oppdateringer på OS-et eller annen programvare fra Apple. Hvis det finnes oppdateringer kan du velge å installere en eller flere av de eller vente.

 

OS oppdateringer kommer stort sett i form av punktoppgradering f.eks 10.4.8. Det vil altså si at Mac OS X Tiger (10.4) har hatt åtte slike punktoppgraderinger siden det kom på markedet.

 

I tillegg kan det komme tilleggspakker med sikkerhetsoppdateringer. Neste punktoppgradering vil inkludere foregående sikkerhetsoppdateringer, slik at hvis du installerer 10.4.0 og oppgraderer til 10.4.8, så får du med alle sikkerhetsoppdateringene også.

 

Oppdateringer kommer når de er klare / når de trengs, altså ikke til faste tidspunkt. Apple har historisk sett ikke vært lynraske når det gjelder å fikse alvorlige feil. Jeg tror ikke det kommer en oppdatering på dette før om et par uker.

Endret av gekko513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...