Gå til innhold

1.6Ghz Pentium Mobile @ 70 grader?


Bornslip

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1557 laptop, en av de første modellene som kom med Radeon 9600 kort. Her om dagen så slo det meg at jeg kunne skifte kjølepasta på CPU'en siden maskinen hadde begynt å bli litt gammel, så jeg åpnet maskinen, renset kjøleribbe og CPU med isopropanol og Q-tips, så la jeg på et tynt lag AS5 som jeg smurte utover med en vanlig gjennomsiktig plastpose for å ikke få noe fett fra fingrene med i kjølepastaen. Jeg mener at dette gikk ganske greit, men når jeg senere kjørte CPU stress test i Everest så tar det ikke lange tiden før CPU ligger på 70 grader... Den ligger på nærmere 40-45 grader ved idle, men er ikke dette ganske mye? Jeg tenkte faktisk ikke så mye på å sjekke tempen før jeg skifta kjølepasta, men jeg tviler på at det var noe særlig verre før fordi maskinen har ikke vist seg å være ustabil i det hele tatt. Men er 70 grader ved load vanlig for en Centrino maskin? Trodde Centrino maskiner skulle ha ganske lite strømforbruk og være gode på å holde en grei temp. på CPU...

 

Trenger litt innspill her på om dette er greit, eller om jeg burde ta en ny runde med kjølepasta på CPU...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har en Zepto-lappiz med samme prosessor som deg, og den ligger på 50-55 grader idle på 800 MHz med 0.7v (vifta skrur seg på og blåser den ned til 50 grader når den har nådd 55 grader). Ved full load går den over 80 grader (riktignok når jeg har den på fanget, og muligens blokker luftinntak), og vifta blåser som faen. Fungerer fint for det.

 

Tror ikke du skal bekymre deg.

 

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...