Gå til innhold

Xfce får ikke kontroll over desktopen.[LØST]


Anbefalte innlegg

Jeg la inn xfce her for noen dager siden, men så plutselig når jeg startet pc og logget inn som vanlig hadde jeg ikke bakgrunnsbilde mitt, og høyreklikken på bakgrunnen fungerte ikke. Har gått inn på desktop settingsene og skrudd på at xfce skal manage desktop, men det skrur seg av når jeg lukker vinduet. Noen som vet hva dette skyldes? :hmm:

 

Edit: la med screenshot ( bakgrunnen er SLIM sitt standard-theme som jeg ikke har valgt!)

 

Edit2: løst :)

post-64338-1164146436_thumb.png

Endret av TorbjørnK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg la inn xfce her for noen dager siden, men så plutselig når jeg startet pc og logget inn som vanlig hadde jeg ikke bakgrunnsbilde mitt, og høyreklikken på bakgrunnen fungerte ikke. Har gått inn på desktop settingsene og skrudd på at xfce skal manage desktop, men det skrur seg av når jeg lukker vinduet. Noen som vet hva dette skyldes?  :hmm:

 

edit la med screenshot ( bakgrunnen er SLIM sitt standard-theme som jeg ikke har valgt!)

7333480[/snapback]

 

Hvilken distro er du på?

Lenke til kommentar
Vel, du mangler en viktig komponent: libxfce4util.

7336102[/snapback]

 

Det står den er up-to-date(iflg. pacman). Har prøvd å reinstalle, men hjalp fint lite.

 

Så prøver å oppdatere til nyeste svn-versjon av xfce4 og ser om det hjelper :)

 

Edit: Fungerte flott med den fra svn :)

 

Takk for all hjelp :thumbup:

Endret av TorbjørnK
Lenke til kommentar

-svn versjonen er langt på veg å foretrekke. 4.4 rc er stabilt nok til å kunne brukest dagleg imo.

 

Du bør sende inn ein bugraport på den xfce pakken du hadde problem med, slik at den vert kompilert på nytt mot det oppdaterte biblioteket. Problemet er nokk at biblioteket har blit opdatert uten at det er gjort noko med dei andre pakkane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...