Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med NGT bredbåndstelefoni


Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske kjipt problem med Nextgentel sin bredbåndstelefoni her. Tingen er at jeg kjører trådløst nettverk hjemme med en D-link trådløs router. Når det er modemet til NGT som kobler meg til nettet kobles alle punkter som er koblet til D-linken fra nettet flere ganger daglig. Det problemet har jeg løst ned å koble ned tilkoblingen i routeren fra NGT, og dermed bruker tilkoblingsfunksjonen i D-linkrouteren for å komme meg på nett.

 

D-linkrouteren er koblet bak NGT-routeren, for trafikken må gå gjennom routeren fra NGT for at jeg skal kunne være tilkoblet internett.

 

Problemet er bare nå at jeg bare får bredbåndstelefonien til å virke når den er koblet direkte til NGT-routeren, men bare når tilkoblingen i den er aktiv. Ettersom jeg bruker tilkoblingsfunksjonen i D-linken til å koble meg på nett har jeg prøvd å koble bredbåndstelefonien til den, men da vil ikke telefonen fungere skikkelig.

 

Noen som vet hvordan dette kan løses? Enten ved å få telefonen til å virke koblet til D-linken eller ved å gjøre det slik at jeg ikke blir koblet av nettet om jeg ikke bruker tilkoblingsmuligheten i D-linkrouteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...