Gå til innhold

Problem under installasjon av ASUS A8Js


Anbefalte innlegg

Eg starta opp maskina (for første gong) og venta at Windows XP allereie var installert. Prøvde å boote som vanleg først, det gjekk ikkje. Så eg brukar recovery DVD som følgte med maskina. Fire alternativ kjem opp:

 

1. MS-DOS with CD-ROM Support.

This option will automatically execute after 60 seconds if no selection is made. This option is like using a DOS startup disk and load the CD-ROM driver for DOS and give you a DOS prompt. Several DOS utilities will be avaliable on drive "A:".

 

2. Recover Windows XP to first partition only.

This option will delete only the first partition, allowing you to keep other partitions, and create a new system partition as drive "C:". Resultat: Error #1822 - No partitions selected

 

3. Recover Windows XP to entire HD.

This option will delete all partitions from your hard disk drive and create a new system partition as drive "C:". Resultat: Error #1826 - No free space

 

4. Recover Windows XP to entire HD with 2 partitions.

This option will delete all partitions from your hard disk drive and create two new partitions "C" (60%) and "D" (40%). Resultat: Error #1822 - No partitions selected

 

 

What to do?

Endret av TomWhittaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du får disse feilmeldingene. Har du prøvd å ignorere dem og installere ved å velge et alternativ? (4 er jo ikke så dumt, så får du i det minste 2 partisjoner).

Hvis du har litt peiling på DOS kan du jo kjøre 1 og se hva som er ligger på disken eventuelt partisjonere på nytt og/eller formatere i DOS. Det er veldig enkelt og lett å finne kommandoer/fremgangsmåte på nettet, vil jeg tro.

Ellers kan du bare sette inn en standard XP CD og formatere etc med verktøyene der, før du prøver på nytt med recovery CD. Hvis den fremdeles ikke virker, ville jeg f.eks bedt selgeren om å sende en standard OEM XP CD til å installere på vanlig måte, med påfølgende manuell innlegging av drivere.

Mulig det er noe helt annet som er problemet, men jeg kommer ikke på noe godt forslag i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...