Gå til innhold

Divx Streaming & Transoding on Xbox 360


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Kan man spille av filmer kodet i x.264 med TVersity eller Orb ?

9632758[/snapback]

 

Jeg vet ikke med orb, men etter et kjapt søk i forumet til tversity:

LINK

 

Hvis du leser på det andre treffet på søkesiden så står det at han ikke hadde noe problemer med dette.

Lenke til kommentar

Holder på med denne her nå, men sliter litt.

 

Før jeg brukte TVersity, så kunne jeg spille musikk og diverse på xboxen. Men sånn som jeg har forstått det, når jeg da har disconnecta den vanlige maskinen fra xboxen og skal koble til på nytt, så skal TVersity komme opp.

 

Men hos meg, så kommer bare den vanlige maskinen opp igjen og ikke den som skal stå der, nemlig den med TVersity.

 

Brannmuren og alt er slått av.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det en "easy-guide to stream videos and music from your pc too your xbox360" der ute? Der det står hva du trenger av software osv osv? Jeg leste igjennom disse 12 sidene her, men må innrømme at jeg skjønnte INGENTING :p

 

Så jeg bruker ennå min gode gamle xbox til stream-jobben jeg, men er lei av å ha 2 bokser under tv'en min. Vil bruke xbox360'en til både spilling og streaming.

Lenke til kommentar
Finnes det en "easy-guide to stream videos and music from your pc too your xbox360" der ute? Der det står hva du trenger av software osv osv? Jeg leste igjennom disse 12 sidene her, men må innrømme at jeg skjønnte INGENTING :p

 

Så jeg bruker ennå min gode gamle xbox til stream-jobben jeg, men er lei av å ha 2 bokser under tv'en min. Vil bruke xbox360'en til både spilling og streaming.

Orb er lett å bruke
Lenke til kommentar
Må hardisken du plugger i 360`en være FAT32 eller går det fint med NTCS filsystem og? Finnes det noen bra Mp4 dekodere der ute som jeg kan lasta ned?

 

Må være FaT32.

Kjekt at jeg ble klar over det etter innkjøpet av en Seagate Freeagent som var formatert med NTCS :roll:

 

ok, godt og vite. Veit du om noen bra mp4 dekodere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Finnes det en "easy-guide to stream videos and music from your pc too your xbox360" der ute? Der det står hva du trenger av software osv osv? Jeg leste igjennom disse 12 sidene her, men må innrømme at jeg skjønnte INGENTING :p

 

Så jeg bruker ennå min gode gamle xbox til stream-jobben jeg, men er lei av å ha 2 bokser under tv'en min. Vil bruke xbox360'en til både spilling og streaming.

 

Tja, se på inlegg 223 for link, eller så kan du bare se på signaturen min, link til guide som jeg har laget, den er til og med på under 1 side ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg har begynt å bruke orb noe som virker fortreffelig på tv serier. Igår prøvde jeg derimot å spille av en film på 8 gb. Den var i 720p og wmv det samme som tvseriene. Jeg klarer å spille den på PC-en. Men jeg fikk bare opp unplayable content. Noen som vet hvorfor? Prøvde å laste ned ffdshow, men vet ikke om det er satt opp riktig. Kortet også ned filnavnet og la det i samme mappe som tv-seriene, men ingenting virket.

 

Prøvde sender å koble 360 som extended på windows media center og da så det ut til at filmen virket.

 

Spørsmål:

 

1) er det noe jeg kan gjøre for å få filen til å virke i orb?

2) hva er forskjellen på å kjøre gjennom orb og windows media center?

3) hva er forskjellen på å kjøre tv-seriene rett fra pc til lcd tv eller å kjøre den via xbox360?

 

Takker for svar

 

Mvh Brultus

Lenke til kommentar
Hei

 

jeg har begynt å bruke orb noe som virker fortreffelig på tv serier. Igår prøvde jeg derimot å spille av en film på 8 gb. Den var i 720p og wmv det samme som tvseriene. Jeg klarer å spille den på PC-en. Men jeg fikk bare opp unplayable content. Noen som vet hvorfor? Prøvde å laste ned ffdshow, men vet ikke om det er satt opp riktig. Kortet også ned filnavnet og la det i samme mappe som tv-seriene, men ingenting virket.

 

Prøvde sender å koble 360 som extended på windows media center og da så det ut til at filmen virket.

 

Spørsmål:

 

1) er det noe jeg kan gjøre for å få filen til å virke i orb?

2) hva er forskjellen på å kjøre gjennom orb og windows media center?

3) hva er forskjellen på å kjøre tv-seriene rett fra pc til lcd tv eller å kjøre den via xbox360?

 

Takker for svar

 

Mvh Brultus

 

Hei

 

Ingen som vet noe om dette?

 

Brultus

Lenke til kommentar

jeg har nå fått Orb til å funke, men har et problem. jeg har konvertert filmene jeg skulle se til et format som xbox 360'en kan lese ved hjelp av "Videora Xbox 360 Converter", men ettervært stopper begge filmene. de starter uten hakking, men snart så begynner det å småhakke, og til slutt stopper det så man ikke kan se mer. kan dette ha noe med at avspillingen av filmen "tar igjen" loadingen, som når man prøver å se en youtube-film med opptatt/treg linje? jeg prøvde å vente, men kunne ikke starte filmen igjen. noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...