etcreature Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Jeg har en maskin (WinXP)med et par disker som skal aksesseres fra en annen maskin hjemme. Problemet er at av en eller annen grunn nekter maskinen å dele disse mappene. Har deaktivert brannmur, satt opp share osv, men er klin umulig å få opp mappene på resten av nettverket. Lurer derfor på om det finnes noen alternative programmer som kan gjøre samme nytten, altså å mappe opp kataloger/disker på en annen maskin slik at disse kan benyttes som om de lå lokalt.
etcreature Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Må man ikke da først laste ned filene før man kan åpne de? Hovedpoenget til mitt bruk er å ha enkel tilgang til filene, uten først å måtte kopiere de over. En slags enkel filserverfunksjonalitet
GeirGrusom Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Dukker de ikke opp, eller får du Access Denied?
etcreature Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 De andre maskinene finner rett og slett ikke sharet. Har satt opp andre veien, og det funker som normalt. Akkurat samme effekt som når en brannmur er aktivert, den gir ikke respons. Jeg har deaktivert både SP2 firewallen og symantec firewallen, men ingen maskiner klarer å koble seg til sharet likevel. Remote Desktop etc fungerer normalt, så det er kun shared folders som ikke vil fungere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå